Ik heb zelf een paso peruano (die trouwens verkocht gaat worden) en een IJslander. Zijn er hier nog meer mensen die een paso peruano hebben of verzorgen? Voor zover ik weet zijn er ongeveer 30 in Nederland, waarvan ongeveer 9 ofzo bij de eigenaar van mijn paso peruano Domi's vader staan...Domi heeft heeeel lange manen die ervan houden in de klit te gaan.
Ze ziet er daardoor een beetje klungelig uit soms maar dat wordt ruimschoots goedgemaakt door haar prachtige stap, draf, galop, en tölt.
Dan vliegen haar manen en staart ook door het rond. Het is echt prachtig om te zien als ze door de wei ravot, ze is 6 en houdt nogal van rondcrossen. Volgens mij wil ze stiekem western gaan rijden later want ze is heel goed in korte stoppen maken voor het hek in galop, en rondjes draaien in galop (als ze in de wei staat, vooral als haar maatje Röskur met mij naar het bos is wordt ze helemaal gek, en als hij weer terugkomt). Ze is heel lenig.
Ze gaat binnenkort ergens anders heen en daarna wordt ze helaas verkocht.
Het is namelijk niet echt mijn temperament paard (gevoelig, bang voor veel, onrustig, onzeker) en een totale tegenstelling van mijn IJslander. Ik vind het wel jammer, maar ik weet dat ze het verdient om goede aandacht m.b.t. rijden verdient...
Als Domi weg is komt er nog een IJslander bij mijne te staan hier, een jongere die nog niet is ingereden zodat we er niet zoveel werk aan hebben. Domi staat ook op één van de foto's in mijn profiel. 
Weet iemand trouwens ook wat precies het verschil is tussen de fino en de peruano? Want op plaatjes vind ik ze vaak wel op elkaar lijken.

(sorry voor dit enorme verhaal.
de basisvraag is dus of er andere mensen paso peruano's hebben en / of verzorgen.
)
) 
Dus sorry, weer typisch iets voor mij om zo'n vergissing te maken. 
Die twee foto's zijn vorige week donderdag nog gemaakt dus nog vers in mijn geheugen. Het waren ook geen zachte paden en ik hoorde die duidelijke tölt toon op het pad (hij heeft ijzers dus je hoort het best snel / duidelijk). Ik heb het bij Els van Weel ook nog geleerd, omdat hij misbruik van mijn nog niet kunnen tölten maakte viel hij op een gegeven moment alleen nog maar terug in draf. En dat zit een stuk minder comfi, dus je merkt het wel.