Vanavond (07/06) om 18.45 is strudel eindelijk bevallen van een schitterend merrie veulen!
Ze wordt schimmel!

Ze heet Sylven al Hadiye. roep naam Sylven.
Sylven is de Keltische naam voor feeën en al Hadiye betekent; the gift. toepasselijk omdat de dekking ons huwelijks kado is geweest!
Trotse pappa is Shamal ibn kendal, mamma Strudel van de Buitelberen, pleegvader uiteraard Randy, die nu al verliefd is.
Alles gaat prima, we hebben stru wel een beetje met de bevalling moeten helpen, het is nogal een groot veulen en ze was halfverwege echt uitgeteld. (ook fijn met die warmte van vandaag)
Al met al was ze er toch nog binnen 20 minuten en stond al na een klein kwartiertje, nog voor dat strudel de fut had om op te staan!
Na geboorte was er binnen een half uur af, veulen drinkt prima, pekje is er ook al af.

Sinds de geboorte heeft het misschien 3 keer gelegen om vervolgens weer op te staan en door de stal te gaan rennen ( voor zover ze dat al kan )
Bij het ontsmetten van de navelstreng trapte ze me met d'r achter hoef bijna een blauw oog!! het kwam niet zo hard aan maar zat wel vol met zaagsel, heb nu dus een erg rood doorlopen oog door de irritatie... leuk ding! echt adhd dus.
Strudel is helemaal gelukkig, hinnikt constant en loopt d'r de hele tijd achterna, als of ze wil zeggen "hé sta toch eens stil, ik wil met je knuffelen!!"
Randy hangt zeer geïnteresseerd en verbaasd over de deur te kijken.
Gelukkig staat strudel toe dat ik d'r helemaal aanraak e.d. Ook tijdens de bevalling kon ik echt merken dat ze het prettig vond om d'r gerust te stellen ( ze zocht me echt op en hinnikte naar me.. had geen tijd om te huilen van geluk, maar was super om mee te maken. ):j
Je wil niet weten hoe blij we zijn!!!
foto's zijn te zien op: www.planet.nl/~busma008
Groetjes Alexandra