Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) maar ik en Dizzy hier op bokt, hebben zowat hetzelfde. Haar Lusitano hengst(deze maand 5jaar) hebben wij samen ingereden zeg maar, de eerste buitenritten was ik meestal bij met 1 van mijn merries, dus zeker2 a 3 x per week samen rijden. We dachten, omdat Gardy haar hengstigheid altijd heel duidelijk laat zien (gaat al plassen op 20m afstand) dat we tzt wel zouden moeten stoppen, want een 3 jarige hengst met een hengstige merrie kan wel eens fout aflopen! Maar NOOIT liet Gardy haar hengstigheid zien! Nu is deze hengst een half jaar geleden gecastreerd....en wat gebeurde er 2 weken geleden...juist plassen al op 20m afstand
Ik snap het niet meer ! 2 jaar lang heeft ze haar hengstigheid verborgen voor hem ! terwijl het een echte pismerrie is en we minimaal 2x per week samenreden, danwel elkaar tegenkwamen (we wonen 500m van elkaar af!) als iemand dit kan verklaren, dan hou ik me ook aanbevolen
Roosje17 schreef:Even iets anders: komt het ook voor dat als de merrie drachtig is, ze toch nog hengstig wordt? Of is dat een stomme vraag?