is dit normaal in een fokkerij?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-01 16:33

jaja dit gaat over een fokkerij, hehe...

bij de man waar ik op friezen reed, daar werden die veulens voor de keuring nog ff de dag ervoor halstermak gemaakt.
Ze zeten 8 manden oude hengstenveulens nog gewoon bij de merrietjes in, dat kan opzich wel.

De merrie's werden 2x gedekt om drachtig te raken, oke!
De veulens eenmaal geboren, er word als oud vuil mee omgegaan, ze hebben daar nu 2 2,5 jarigen, nou die zien er al uit als volwassen paarden, ze zijn dik, lomp maar wel SUPER lief.
End ara wil hij een stermerrie uit, Irene was het nog maar net geworden en dan wil hij die dikkerds er volgend jaar ook heen hebben, in heel frisland staat ie bekend als de dikke paardenfokker.

Dit lijkt me niet echt normaal of wel soms?

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 16:36

nee, vind het ook niet normaal, bij ons wordenze direct na de geborte als ze naar buiten gaan al halstermak gemaakt!

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 20:36

hoi ,

dit is niet normaal , zowel de dikke paarden als het een dag van te voren halster-mak maken. dat kun je aan een paar dagen na de geboorte van het veulen doen.
bij de 8-maanden oude hengsten nog steeds bij de merrie-veulentjes , zet ik ook vraagtekens , maar dat kan ook aan mij liggen.

groetjes
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 31-03-19 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd