Welke hengst voor mijn merrie? (v. D-Day)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Deebje

Berichten: 416
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 21:50

Ik heb ook al een berichtje van Wouter Smeets over Alabastro gekregen. Inderdaad een mooie hengst. Ik had alleen nog nooit over hem gehoord.
Ben erg benieuwd naar foto's waar hij in actie is. Dus als jullie die nog ergens anders weten, dan hoor ik het graag.

Deebje

Berichten: 416
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 21:54

Ik zie nu pas dat er een videofilmpje bij Alabastro zit. Bloos!

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 21:57


Ronja

Berichten: 2142
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 22:08

Haha ja, en niet schrikken; er zit geluid bij!
De filmpjes die ik tot nu toe had gezien waren geluidloos, maar bij deze schrok ik me wezenloos omdat er ineens keihard hoefgetrappel uit mijn computer kwam denderen...!

Deebje

Berichten: 416
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 22:21

Ronja schreef:
Haha ja, en niet schrikken; er zit geluid bij!
De filmpjes die ik tot nu toe had gezien waren geluidloos, maar bij deze schrok ik me wezenloos omdat er ineens keihard hoefgetrappel uit mijn computer kwam denderen...!


Ik had mijn geluid uit, dus ik heb het niet gehoord. Maar ik moet toegevn dat ik hem steeds leuker begin te vinden.

Nog meer mensen hier die me wat kunnen vertellen over Alabastro?

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 08:17

[quote="Rhea]

Mij staat het kruis van Rubiquils niet zo aan. Ik raad je dan ook aan om de nakomelingen te bekijken een daar even op te letten Knipoog [/quote]

Wat vind jij er niet goed aan? Als je ze te plat vind moet je ook bedenken dat de moeders het kunnen doorgeven. Mijn Rubiquils zijn in elk geval niet plat van kruis. Denk dat dit bij de merrie van Deebje geen probleem zal zijn. De merrie heeft een afhangend kruis.

Deebje

Berichten: 416
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-04 13:03

@ Petraaken: Wat vind jij van Alabastro en Turbo magic voor Donnee?

En hoe groot kan de hengst uiterlijk zijn voor Donnee? Ze is maar 1.55m.

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:18

Meid om te veulenen zelf hoef je je echt geen zorgen te maken hoor. Ik heb eens een pony van 1.25m laten dekken door een hengst van 1.70m. De bevalling is goed verlopen. Maar ik moet er wel bij vermelden dat ze een hele tijd is blijven liggen want ze was uitgeput. Maar aangezien jou pony stukken groter is verwacht ik daardoor geen problemen. Het wordt zo vaak gedaan. Kies gerust een hengst van 1.70 of ietsje meer.

Wat Alabastro betreft ik vind het een mooie hengst maar volgens mijn vader was hij niet zo goed in draf op de harde bodem op de hengstenkeuring van 6 december bij het NRPS. Hij is er toen ook uitgevlogen maar misschien had de hengst een slechte dag, ik weet het niet.

Deebje

Berichten: 416
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-04 13:24

Ok, dat is al een hele geruststelling. Ik wil natuurlijk geen risico's lopen.

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:24

Turbo Magic ken ik niet wel van naam maar dat is ook alles. Ben alleen wat bang van dat Coctail bloed. Coctail durft ook nogal heethoofdjes geven. Toch degene die ik gezien heb en Jazz staat nu ook niet bepaald bekend om zijn rustige, koele karakter. Cabochon weet ik niet wat voor karakters hij vererft.

Ik zou zeggen kies een hengst die vergrotend fokt en zeker rustige, koele karakters, met hele goede basisgangen. Je zegt zelf al dat Donnee een druk karaktertje heeft dus zou ik het toch echt veilig spelen.

SpetterMacho
Berichten: 592
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:27

Wij hebben een volbloed gelderse hengst staan met 140 topsport kinderen op zijn naam, hij heeft een lief innerlijk en is onwijs gaaf om te zien. Op onze site kun je foto's van hem zien http://home.wanadoo.nl/grichter nickson is een wel bekende hengst in dressuur mennen en zowel springen. hoor graag van je als je het wilt

owja schofthoogte is 1.70

Deebje

Berichten: 416
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-04 13:27

@ Petraaken: Daar heb je gelijk in. Alabastro is wel een rustige. Dus dat spreekt me erg aan. Ik weet niet of je de filmpjes hebt gezien van hem, maar het spreekt me wel aan. Jammer dat hij zelf nog zo jong is en er dus nog weinig bekend is qua nakomelingen.

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:40

Tja dat is het risico met pas gekeurde hengsten fokken. Aan de andere kant als het een goede en populaire hengst wordt heb jij ondertussen wel al een veulen ervan Haha!

Jij moet nu de keus maken uit de volgende hengsten die al eerder genoemd zijn om hun rustige karakter. 2 ervan zijn dus jonge pas gekeurde hengsten maar van eentje ben ik haast zeker dat hij zijn karakter doorvererft, van Alabastro weet ik niet wat voor karakters Alabaster vererfde ben daar nl zelf op zoek naar info hiervoor. De meeste mensen die mij vertelden van Alabaster zeggen toch wel dat hij rustige karakters vererft. Probleem is bij mij dat ik zelf nog geen enkele Alabaster live gezien heb.

Deebje

Berichten: 416
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-04 13:43

Ik ook niet. Dus als je wat weet laat het me dan horen. Ik heb gelukkig nog een jaartje om rond te kijken. Ik wil Alabstro ook wel eens in het echt zien. Dus dat ga ik dan zeker ook doen. Ik houd je op de hoogte.

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:48

Als je hem thuis opzoekt neem hem op video. Kan je later rustig alles eens bekijken. Mocht je interesse in Radetzky hebben kan je hem ook altijd op stal hexagon bekijken. Wel vooraf even contact met hen opnemen want ze zijn vaak op wedstrijd. Ik doe dat ook zoveel mogelijk met hengsten die wij voor onze 2 merries uitzoeken. Als het echt niet verder is dan 3 uur rijden met de wagen gaan wij ze thuis gaan opzoeken en bekijken samen met eventuele nakomelingen.

Deebje

Berichten: 416
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-04 19:40

Dat zal ik zeker doen als ik naar hem toe ga.

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 20:01

Citaat:
Wat vind jij er niet goed aan? Als je ze te plat vind moet je ook bedenken dat de moeders het kunnen doorgeven


Niet te plat, ik vind ze te kort!

Alabaster vererft bij mijn weten koele karakters bekijk hem anders eens op www.horse-gate.com hengsten in bewegung. Kijk anders ook eens naar Abanos(www.st-ludwig.de) Die heeft behoorlijk wat kampioensveulens gehad en begint nu bij de jonge hengsten en merries door te breken. Het nadeel van Abanos is wel weer dat hij ontzettend veel dekt en er dus heel veel jonge Abanosjes rondlopen (tussen de 300 en 400 per seizoen). Verder is het dekgeld bijna 2 keer zo hoog als dat van Alabastro wiens bloedlijn in mijn ogen toch wat interessanter is. Voordeel van Abanos is wel dat hij beked staat donkere veulens uit donkere merries te geven. Dit maakt bij jou vosmerrie echter niet uit, jij hebt zowieso grote kans op een vos Lachen

Risico kun je idd lopen bij het gebruiken van een jonge hengst, anderzijds is er nu zo veel info beschikbaar over de bloedlijnen dat je gemakkelijk de moeders en vaders kunt bestuderen. Zo veel generaties goede paarden zal niet in een keer bij jouw een slecht veulen geven Knipoog

Deebje

Berichten: 416
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-04 20:13

Zo, die Alabaster is zeker niet verkeerd. Ik begin steeds meer verliefd te worden op Alabastro. Lovers Heel erg, want nu kan ik niet meer goed selectief kijken. Hij heeft nu al een streepje voor.

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 20:41

Citaat:
Hij heeft nu al een streepje voor.


En een achterbeen Haha! (voor het voorbeen )

Deebje

Berichten: 416
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-04 20:48

Rhea schreef:
Citaat:
Hij heeft nu al een streepje voor.


En een achterbeen Haha! (voor het voorbeen )

Haha!

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 20:49

Citaat:
Ik heb gelukkig nog een jaartje om rond te kijken


Waarom laat je ze dit jaar niet meer dekken?

Citaat:
Mijn Rubiquils zijn in elk geval niet plat van kruis


Maar wel kort, niet negatief bedoeld of zo maar ik vind zowel de jaarling als Radetzky beide een kort kruis hebben. Het moge duidelijk zijn dat het hier alleen om mijn mening gaat, jij heb hier immers de gekeurde hengst gefokt Knipoog

Deebje

Berichten: 416
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-04 20:57

Rhea schreef:
Citaat:
Ik heb gelukkig nog een jaartje om rond te kijken


Waarom laat je ze dit jaar niet meer dekken?


Omdat ik nu net een huis heb gekocht wat eerst ingericht en gedaan moet worden en ik ook nog even met haar door wil starten.

bluehunter

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 22:49

paulanda schreef:
he maar dat is grappig,die isabella staat hier volgens mij hier in de buurt,ze was iig ster geloof ik en dachtdat ze ook m dressuur was,das grappig zeg.verder zie ik niet echt veel overeenkomsten,maar toch leuk idd.



als je nog eens kijkt is het isabellE en niet isabella. ik heb wel; een isabella een keur merriet dublin ( v.ulft vv. le mexico) x john u to berryxx
m =keur mm= keu r pref prest.

als je het over deze merrie hebt kan je contakt met mij opnemen als je iets wil weten Lachen

bluehunter

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 22:49

ze is ook M dres Lachen en heb haar in die regio gekocht een jaar terug
Laatst bijgewerkt door bluehunter op 04-06-04 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

bluehunter

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 22:54

of kijk eens naar deze hengste: olivi (jazz xaktion ( daar hoop ik isabella zie hier boven drachtig van te krijgen) www.olivi.nl

of als je net perse een kwpn er wilt kijk naar show time www.dalhoeven.nl.