Help! Welke hengst bij mijn Jazz X Jetset D merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 01:07

Hahaha, die geef ik net aan Pipo... Het wordt toch tijd dat je die video eens gaat bekijken. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 01:28

annegti schreef:
Hahaha, die geef ik net aan Pipo... Het wordt toch tijd dat je die video eens gaat bekijken. Knipoog



Het was geen reactie op jou Haha! Meer op degene die Tuschinsky en die Krack x Partout adviseren Haha!

petraaken

Berichten: 44207
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 08:37

Aangezien Future hier wordt aangegeven denk ik dat Florencio nog beter past. Donker kleur, lijkt mij een rustige hengst, fantastische gangen en laat zich goed rijden.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 09:24

Pipo schreef:
San Remo zou ik persoonlijk nooit aan beginnen. Een hengst moet van nature goed kunnen bewegen. San Remo is mij te beperkt in zijn beweging en ik vind dat je geen consessies moet doen op beweging.


De San Remo's die ik gezien heb zijn meest lang in de rug, en de hals staat er wat hoog op. Ze hebben zonder uitzondering wat weinig schoudervrijheid en het achterbeen loopt iets achter de massa. Allemaal niet extreem, maar je ziet het wel duidelijk.

En veel vossen Haha! Haha!

Suzanne F.

Berichten: 49236
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 17:57

ceasario"]
[quote="Fokker79 schreef:
Begrijp ik nu dat men voor halslengte en lengte in het lijf Tuschinsky adviseert? Kan me daar niet helemaal in vinden.
Ofschoon ik ook niet vermoed dat United heel veel lengte gaat geven is die hengst uit commercieel oogpunt misschien nog niet zo oninterresant. Drie keer een 9,5 is toch ook leuk.
Future weet ik te weinig van, maar misschien is Obelisk een optie? Rhodium is zelf wel een hengst met veel lengte, weet alleen niet zeker ofdat hij het ook vererft?!


Hoe zou het Kennedy doen,vererft ook nog eens donker. ?
[/quote]

Ja maar als we het over lengte in het lijf hebben valt ook Kennedy af, we willen geen propje krijgen natuurlijk. Over dat karakter is pure onzin, daar is al een discussie over geweest, Kennedy geeft superbrave fijne werkwillige dieren, wie die onzin in de wereld heeft geholpen???!

En over Tuschinksi....de hengst zelf is echt wel een rechthoeksmodel hoor, hij is alleen heel hoogbenig en daarom lijkt ie korter. Ik begrijp niet waarom sommige mensen nu al zeggen dat ie een tekort aan lengte en halslengte zou geven. Erg knap als ie nog geen veulentjes heeft laten zien.
Volgens mij wil iedereen trouwens op een "lang-horse" rondrijden tegenwoordig, geef mij maar een wat geslotener model hoor. Tuurlijk, rek moet er in zitten maar 3 meter paard aan elkaar rijden is ook leuk als ie boven de 1,75m. is wat de mode is tegenwoordig.

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:37

Voor lengte zou ik eigenlijk ook niet direct aan Tuschinski denken. Meer iets met Rubinstein erin zoals bv OO7, daar heb ik nog geen korte grove paarden van gezien. Verder komen van Obelisk ook mooie paarden.

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:20

annegti schreef:
Kom ik weer aan: Rubin Royal.... Vind het echt een topper, ik kan er niks aan doen...


Als ik dat zo lees wordt jij straks ook beschuldigt van Gert-Jan-praktijken. Knipoog Hoe durf je twee keer dezelfde hengst te noemen!

Nee Rubin Royal is wederom weer fantastisch, kan niet anders zeggen. Over Sandro Hit bloed gesproken, Stedinger lijkt mij een zeer goede hengst, net als Samba Hit (om poetintjes mee te fokken), of Show Star, ook een mooie. Kun je ook nog denken aan San brentano.
Laatst bijgewerkt door GertJan op 26-05-04 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:27

Bij kennissen van mij is een Stedinger geboren Bloos!

Een groot ding! Moeder is klein en bekrompen, maar dit veulen maakt alles goed. Staat perfect op de benen, leuke verhoudingen, lengte in het lijf, een hals en een enorm sprekend hoofd!

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 21:11

Missouri schreef:
....
En veel vossen Haha! Haha!


Wat is er mis met vossen Verward

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 22:25

Van de suggesties die hier passeren, spreken Florencio en Obelisk mij het meeste aan. Vooral de suggestie van petraaken kan ik me geheel bij aansluiten, Florencio is een heel aansprekende hengst die goed bij jouw merrie moet passen.

SinelliB

Berichten: 150
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 22:59

Even een reactie op het berichtje van Suzanne F. waarin zij aangeeft dat iedereen tegenwoordig een "lang-horse" wil rijden: Ik zeg niet dat mijn merrie té kort is, maar ik zie nu in haar huidige Rousseau veulen al dat ie net een stukje rug en hals mist. Met dit veulen in mijn achterhoofd ben ik dus gaan zoeken naar een gepaste hengst. Ik rijdt ook liever niet 3 meter paard bij elkaar, maar ik verwacht ook niet dat ik er zo eentje uit mijn merrie kan fokken.

SinelliB

Berichten: 150
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 23:00

Bedankt allemaal voor jullie reacties, ik zou niet weten wat ik zou moeten zonder mijn mede-bokkers......

petraaken

Berichten: 44207
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 07:49

Dickie schreef:
Van de suggesties die hier passeren, spreken Florencio en Obelisk mij het meeste aan. Vooral de suggestie van petraaken kan ik me geheel bij aansluiten, Florencio is een heel aansprekende hengst die goed bij jouw merrie moet passen.



hemeltje je doet mij Bloos met je compliment.

SinelliB

Berichten: 150
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 11:44

Misschien een domme vraag: door welke hengstenhouder wordt Florencio aangeboden?

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 11:50

SinelliB schreef:
Misschien een domme vraag: door welke hengstenhouder wordt Florencio aangeboden?

Team nijhof!
Edit: http://www.team-nijhof.nl