De opkomst was laag en ik kan jullie verzekeren dat het de moeite waard was om hier te komen.
Omdat Bokt al voor veel opschudding had gezorgd waren er 2 leden van het ‘hoofd orgaan’ van jong kwpn bij de bijeenkomst aanwezig.

Op 1 bokker na waren de leden van jong kwpn voor mij onbekend.
Met Merilyn ben ik naar Weert en naar de HK geweest, zodoende had ik daar al andere gezichten gezien.
Maar nu dus in mijn ‘Heitelân’ waar bij sommigen bang waren dat we Fries zouden gaan spreken.
Dhr. Hovinga kwam een beetje te laat, maar dit werd keurig opgevuld door de secretaris Dhr. Santema.
Maar nu dan wat wij als leden kunnen doen.
Als eerste kunnen we leren om een ondersteunende rol te krijgen bij keuringen, dit kan niet zomaar, want om paarden voor te brengen, aandrijven etc. vergt veel ervaring en leermomenten.
Kwpn Friesland wil energie steken in die leermomenten, bijvoorbeeld ons de gelegenheid te geven om te helpen bij het oefenen met vrij springen.
Zoals dat altijd werd gedaan op de manege in leeuwarden.
Of met z’n allen naar Minne Hovinga gaan die ons zal helpen en iets gaat uitleggen over het keuringsklaar maken van paarden.
En aanmelden bij studie groepjes van de verschillende regio’s die Friesland kent, om zo kennis te maken met de vele fokkers die Friesland kent (ja ff promoten moet kunnen

Daarnaast is het natuurlijk erg leuk om elkaar te leren kennen om zodoende meer mensen uit Friesland op andere jong kwpn activiteiten te krijgen.
Wat ik nu ook graag zou willen weten van andere jong kwpn leden is van wat er in Apeldoorn is besproken aan ideeën, om het op 1 lijn te krijgen.
Misschien kan ik die tips weer doorspelen.
Jong kwpn is een goed initiatief zoals ik het hoor en inmiddels ook al wat weet, ik vind het belangrijk dat er niet alleen naar het kwpn paard wordt gekeken, maar ook naar waar de successen vandaan komen. Zoals bij andere rassen en stamboeken vandaan, Holstein, Oldenburg, SF, etc.
En het is een uitstekende manier om toe te treden tot de fokkerij wereld die in mijn ogen geen grenzen kent.