STV presentatie v. veilingpaarden...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 20:52

Zou kunnen, het schijnt dat koper ocd kan voorkomen.
Overigens, gefeliciteerd Jan!

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 20:58

ART_UMA"]
[quote="Zannekin schreef:
Als er zoveel OCD voorkwam is het daar wel interessant om eens na te kijken hoe de opfok en voeding daar was.
Er zijn ook bedrijven waar OCD gewoon niet voorkomt.
Toevallig heb ik nog even staan kijken toen de "voerman" bezig was. Ik kon z'n dialect moeilijk verstaan, maar volgens mij werd er geen merrie brok gevoerd aan de drachtige paarden. Mischien toch wat te weinig koper??
[/quote]

Nou eeeh, misschien ook wat te weinig beweging voor de jonge paarden en veulens....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 21:03

Geen merriebrok lijkt mij het probleem niet. Ik denk dat er meer fokkers zijn die het niet voeren dan die het wel voeren. En daar zijn de paarden prima gezond.

Zou inderdaad eerder denken aan vererving, beweging en TE veel voer.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 21:43

ART_UMA schreef:
Het kan ook zijn dat niet iedereen het rapport goed leest. De conclusie ging alleen over de huidige stand van zaken en daar stond dat er voor de sport, op een uitzondering na, geen probleem mee was. (Ik heb alleen naar voor mij interessante merries gekeken).
1 - had bolspat, artrose en OC (mogelijk geopereerd)
2 - had advies voor operatie aan OCD
3 - had OC op twee sprongewrichten, klasse 2+ op kogel
4 - had 2-3 voor straalbeentjes

De prijzen varieerden voor deze merries van boven de 7000,- tot tegen de 15000,- euro. Het is echt wat de gek ervoor geeft. En nee ik noem geen namen.



Nou, deze paarden zou ik dus alle 4 niet kopen!
Spat, erge OCD, 2-3 Lips are sealed

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-04 22:54

Citaat:
GEFELICITEERD jan! Dat ziet er heel erg veel belovend uit. Ben wel benieuwd hoe alles gaat, je houdt ons wel beetje op de hoogte van de vorderingen he? Foto's zijn ook altijd meer dan welkom!
Ik kon helaas er niet bij zijn, waarom is denk ik wel bekend, maarja thats life als je met levende dieren werkt.


Hey bedankt! Ik houd zeker op de hoogte! Knipoog Het loopt soms toch vreemd. Op een moment dat ik eigenlijk iets leuks meemaakte moest jij iets heel naars doorstaan. Veel sterkte nog!

Citaat:
veel plezier met je nieuwe hengst Jan. Laat alleen je arm wel goed genezen hoor. houden jullie hem hengst omdat hij dan beter presenteert in de ring of denken jullie erover om hem op de hengstenkeuring te brengen in de loop van de tijd.


Jaaa, dinsdag gaat dat stomme gips eraf! *LOL* Vooral omdat een hengst vaak net iets meer uitstraling heeft mag hij zijn 'edele delen' houden Haha! Haha!
Hengstenkeuring? Dat weet ik niet! Ik ben al heel blij als we binnenkort leuke dingen kunnen laten zien in de ring.

Citaat:
Overigens, gefeliciteerd Jan!


Hey, bedankt chantal! Knipoog

EmEm
Berichten: 625
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 23:53

ART_UMA schreef:
[Toevallig heb ik nog even staan kijken toen de "voerman" bezig was. Ik kon z'n dialect moeilijk verstaan, maar volgens mij werd er geen merrie brok gevoerd aan de drachtige paarden. Mischien toch wat te weinig koper??
[/quote]


Ha ha, de 'voerman' is Pools (spreekt Duits), geen wonder dat je zijn dialect niet kon verstaan Haha!

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 16:19

EmEm schreef:
Ha ha, de 'voerman' is Pools (spreekt Duits), geen wonder dat je zijn dialect niet kon verstaan Haha!
Dat scheelt inderdaad een hoop Clown . Z'n engels was ook niet om te verstaan, bij Uniform had hij nog een verhaal, maar het enige wat ik verstond was "history".

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:14

Is Uniform al verkocht???

EmEm
Berichten: 625
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:41

Nee, Uniform wordt niet verkocht.

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 23:57

EmEm schreef:
Nee, Uniform wordt niet verkocht.


Deze woensdag zag ik hem nog in de weide! Hij ziet er nog TOP uit *LOL* *LOL*

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 12:54

zou ie m'n paard geen gezelschap willen houden? Haha!

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 23:33

Waarom wordt hij niet verkocht dan?

EmEm
Berichten: 625
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 23:59

Omdat ze vinden dat hij van zijn pensioen mag gaan genieten. Ze willen hem niet zomaar meer verkopen aan iemand anders. En ik vind dat ook wel het meest fair ten opzichte van het paard wat zoveel voor STV betekend heeft.

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 00:12

EmEm schreef:
Omdat ze vinden dat hij van zijn pensioen mag gaan genieten. Ze willen hem niet zomaar meer verkopen aan iemand anders. En ik vind dat ook wel het meest fair ten opzichte van het paard wat zoveel voor STV betekend heeft.


Ben ik volledig mee eens! Ik kan me inbeelden hoeveel emotionele waarde er aan Uniform zal gehecht zijn. En, hij heeft niet alleen veel betekent voor STV, maar voor gans de fokkerij vind ik. *LOL*

Het is een topper OK dan! *LOL*

Charmaine
Berichten: 1414
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 23:51

ceasario"]
[quote="Pipo schreef:
Wat een geld zeg........


Kitty NRPS. geb. 28-6-2000, merrie, Vos

Bonaparte x Hofnar x Duc de Normandie.
Zal wel van een stagiare geweest zijn. 2200 Euro
[/quote]


Heb de rest van het topic nog niet doorgelezen, maar deze merrie is mij samen met de donkerbruine merrie Skye twee keer aangeboden in ruil voor het paard wat ik de eerste keer had gekozen maar wat ziek bleek te zijn.Nou nog voor geen goud had ik 1 van beide merries gekocht! Vond er niets aan.....En moest ong het dubbele ervoor neerleggen toen ( in sept/okt vorig jaar )

Overigens weet ik dat E.Schep 3 paarden heeft gekocht, waaronder de merrie van Purioso, die niet gereden was. Dus de "grote mannen" zullen er toch wel iets in gezien hebben....

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 23:07

Charmaine schreef:
..., waaronder de merrie van Purioso, die niet gereden was. Dus de "grote mannen" zullen er toch wel iets in gezien hebben....
Ik vond het echt helemaal niets, de kwaliteit straalde er nou niet bepaald van af. Misschien is het bedoeld voor de fok, Purioso is op zich zo slecht nog niet.