Welke hengst voor onze Burggraaf merrie??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 01:02

Daarom vraag ik ook naar mensen die Nassau of afstammelingen van Nassau kennen?? Maar eigenlijk zijn alle ideeën nog welkom, ik zet ze allemaal op een papier met voor en nadelen. En daarna gaan we wegkruisen Lachen

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 01:17

Op papier is nassau wel een optie denk ik. Ik zou persoonlijk niet kiezen voor rechtstreeks volbloed maar eentje die hoog in het bloed staat. Maar dat was al wel duidelijk denk ik Knipoog Haha!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 01:23

Ik heb vorig jaar inderdaad Nassau geadviseerd, heb daar een aantal interessante jonge paarden van gezien. Dit jaar staat hij ook op de index, en dat geeft altijd een beter (objectiever) beeld dan het beeld dat ontstaat na het zien van slechts enkele nakomelingen. Uit de index blijkt (bij een betrouwbaarheid van 63%), dat de hengst verkleint (-2,33) en een duidelijk weke rug en, in iets mindere mate, weke lendenpartij vererfd.
Over welke eigenschappen moet de hengst volgens jou beschikken? Wat zijn de plus- en minpunten van de merrie? Welke wil je verankeren, welke compenseren, en welke vind je niet zo belangrijk?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 07:35

Neel schreef:
Zouden jullie de gok wagen en er een volbloed op zetten?? En zo ja, welke??

Daarom werden er ook volbloeden geopperd.

Zou Thunderbolt niets kunnen wezen,
fok je net als met Tygo terug op Landgraf I.