V.
Stamboeknummer: 5861
Geboortedatum: 11-03-1979
Kleur: donkerbruin
Vader: Le Val Blanc xx
Moeder: Lavanta (v Farn) x Zalanta x Sineada
Fokker: E Heuker Groningen
Eigenaar: W. vd Lageweg, Beers en B Lodewijks, Franeker
In een oude IdS, die ik daarna ging doorspitten stond dat het een aangewezen hengst was geweest voor het verrichtingsonderzoek in het jaar 1982 onder de naam: Valant. Hij komt uit dezelfde jaargang als Voltaire. Hij heeft waarschijnlijk het verrichtingsonderzoek niet gehaald, want in verdere oude IdS ben ik heb niet meer tegen gekomen. Vanaf dat moment ben ik hem dus kwijt.
Ik heb afgelopen middag het KWPN nog opgebeld of die wisten wie zijn laatste eigenaar was. Alleen van hun kreeg ik de botte opmerking: “met dit stamboek nummer kunnen we niks, het paard is niet relevant voor ons stamboek en daarom staan hij niet meer in onze computer, verder is het te oud”. Nou je weet dan meteen weer waarvoor je lid bent van het KWPN…

Als je trouwens het stamboek nummer van zijn moeder Lavanta geeft dan krijg je meteen een hele waslijst aan informatie, beetje vreemd….
Daarna heb ik nog het KNHS opgebeld, in de hoop dat die iets wisten over waar hij gebleven was en of er nog sportgegevens van hem bekend waren. Bij het stamboeknummer wat ik opgaf hoorde de stamboeknaam: Dennis

Weer een dood spoor dus…

Nu probeer ik het nog 1x via deze lijn, misschien dat jullie me kunnen helpen. Ik weet dat het een oud paard is, waarschijnlijk leeft hij geen eens meer. Maar misschien hebben jullie een idee wat ik nu nog kan proberen om erachter te komen waar hij is gebleven of misschien kent een van jullie het paard in kwestie wel en weet waar hij gebleven is.
Alvast Bedankt…
Ps: Het paard staat niet op het nakomelingen overzicht van zijn moeder dus daar kom ik ook niet veel verder mee.