.Aangezien ik een behoorlijke aantrekkingskracht voor "aparte" kleuren heb
, en ik nu zelf in het bezit ben van een vosbonte tinkermerrie, lijkt het me toch wel heel erg leuk om uit te zoeken wat er aan kleur bij haar mogelijk is
. Ik weet jammer genoeg niks over haar afkomst dus wat er precies erfelijk vast ligt, is dus een zeer groot vraagteken!!Als ik een hengst uit ga zoeken kijk ik natuurlijk ook naar de bouw en gangen van de hengst en mijn merrie, maar een apart kleurtje is toch ook wel héél leuk
Zo zag ik laatst een foto van de valkkleurige tinkerhengst Falcon en zag ik bij foto's van tinkerfair Stow een mega mooie voskleurige tinkerhengst met lichte manen
(weet niet of ik hiervan een foto mag plaatsen
) --> en dan vraag ik me toch weer af of Sayla dan een valkbonte zou kunnen krijgen
en of er uit Sayla ook zo'n mooie voskleurige met lichte manen zou kunnen komen
Mijn vraag is dus: Welke kleurtjes zou ik uit mijn merrie kunnen krijgen?!
(als ik bv dek met Falcon, of zwartbonte of zwarte of........)
of kent iemand leuke boeken/internetsites waar t één en ander wordt omschreven?!
Hier nog een paar foto's

Echt heel veel plezier dermee.. en hoop voor je dat je der een apart kleurtje uit krijgt..
dat ze van die kleine ronde vlekken in het wit krijgen als ze homozygoot bont zijn, dus dat zal Sayla dan niet zijn. Volgens mij heeft Falcon geen bontfactor, maar dat weet ik niet zeker (heb hm nog niet in t echt gezien)