Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
pienV schreef:Bij de DA krijg je ook gewoon een paspoort hoor! Gewoon formulier opsturen en klaar...
ruiter44 schreef:Waar kiest U voor????
Veulen gechipt door d' arts met weinig ervaring in chippen of
door paardenpaspoortconsulent met veel ervaring in chippen????
... en ik snap de reactie van alabastro eerlijk gezegd niet, want het kan wel degelijk fout gedaan worden. Ik ken helaas meerdere paarden waarbij de chip is gaan dwalen... als het goed zou gebeuren zou dat niet mogelijk moeten zijn heeft de DA mij verteld. Dan zou de chip zich op de 'juiste' plek (voor zo ver er een juiste plek is voor zoiets
) in moeten kapselen ipv dwalen...
Een chip wordt ingebracht in spierweefsel en als je het de rust geeft om in te kapselen kan dat helemaal niet dwalen. Bij honden wel maar daar wordt de chip tussen twee huidlagen aangebracht, dat is een ander verhaal.
Evenals bij een aander paard op stal...daar zit de chip nu ook op een heel andere plaats dan war hij ingebracht is... dus dat zijn alles behalve indianen verhalen. Verder zie ik niet in hoe ik mijn jonge paard op rust moet zetten, of nog beter, waarom ik dat zou willen... beweging is juist zo belangrijk, dus voor hem geen chip wat mij betreft, ik ga wel vrijstelling aanvragen... hij is inmiddels al DNA getest ook.