Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

El_vis schreef:Hey Deesdebest
Ik ben er wel al het op zijn benen staat want de merrie waarvan ik het veulentje zou kunnen krijgen staat hier vlakbij.
El_vis schreef:Tjonge Deesdebeest
Wat ben je toch weer vriendelijk
Pieppppppppppppppppppppppppppppppp!!!
het is Deesdebest. je kunt berichtje editen, zodat je niet x keer berichten onder elkaar hebt van jezelf. En zo als grandeur het al zei bedoelde ik het idd op een andere manier. Nl. Er kan nog zoveel mis gaan tussen bevruchting(niet drachtig worden, miskraam,tweeling,dood veulen) en bevalling en ook na de bevalling kan er nog veel mis gaan. Zo is het veulen van mijn merrie vorig jaar maar 4 mnd mogen worden.(en als dat gebeurd bij jou, mag je dan weer een veulen fokken óf??) Je moet minsten 3jr wachten totdat je kunt rijden of iets anders. In die tusentijd kun je alleen maar toekijken, poetsen en opvoeden(= NIET longeren, e.d.) Een jong iemand moet niet aan een veulen beginnen, zonder de juiste ervaring en hulp. Want zo verpest je het veulen en dat is niet eerlijk tegenover het veulen en tegenover jezelf. Erg vriendelijk, hé? El_vis schreef:
Hoi, uhm ik heb effen wat hulp nodig van de mensen met ervaring:
. Als je een paar dingen fout doet kun je het beestje voor z'n leven verpesten. Dan ben je heel veel geld kwijt aan een levensgevaarlijk dier. Als je al die verhalen hier op bokt leest over onhandelbare jonge paarden. Die mensen hebben waarschijnlijk ook gedacht dat ze goede hulp hadden en een lief knuffeldiertje. Neem een net ingereden paard, daar kun je meestal nog beter een band mee opbouwen dan een veulen waar je steeds meer aan het vechten bent.