Het doopceel van Chopin.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Het doopceel van Chopin.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-04 22:55

Het int. dressuurpaard Chopin wordt eindelijk belicht IDS.
Vooral om dat dit paard mede de vlaggedrager van het KWPN is.

Al is hij nooit voor het KWPN goedgekeurd in Duitsland is hij de laatste jaren bekend.

Ik heb hier op Bokt vaker over hem gesproken maar blijkbaar wist men een jaar geleden nog niet wie hij was.
Opmerkingingen van nooit van gehoord etc.
Kwam me over dat vele bokkers met oogkleppen lopen tot de landsgrenzen, zelfs het KWPN die deze ZFDP-hengst nooit heeft willen vernoemen totdat hij het KWPN omhoog moet houden in de ranking.


Dees.

Proficiat,Ik heb je al bijna twee jaar geleden al verteld dat je fokt met een speciale stam. nl. die van Paulanda .
Of wel de stam van "Chopin". Nu eindelijk de erkenning.

Voor degene die willen weten wat Dees bezit.
Lees IDS. Het doopceel van Chopin. pag. 76.

Chopin= Pele
en Paulanda= Balzflug zijn te vinden in de Delmar.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik


ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-04 10:12

Mei 2003,

Anja Plönzkes Erfolgspferd Chopin ist verkauft. Der 15-jährige niederländische Hengst v. Pele wird nun mit der Österreicherin Evelyn Haim-Swarovski seine Karriere im internationalen Dressursport fortsetzen. Anja Plönzke, die mit Chopin seit Jahren im B-Kader des Deutschen Olympiade-Komitees für Reiterei (DOKR) geführt wird, will sich vermehrt der Förderung der Nachwuchspferde des Gestüts Tannenhof annehmen. Ihr größtes Talent ist der zehnjährige Trakehner-Hengst Solero, der seine Premiere im Grand Prix-Sport bestens gemeistert hat; mit Rubinstein-Nachkommen Richard Löwenherz, einem hochtalentierten sechsjährigen Hengst, ist das Bundeschampionat anvisiert.

Chopin könnte der Österreicherin Evelyn Haim-Swarovski, einer engagierten Turnierveranstalterin, den Weg zu den Olympischen Spielen 2004 in Athen ebnen. Anja Plönzke hat sich zwar schweren Herzen von dem Hengst getrennt, freut sich aber sehr, dass er in guten Händen weiterhin sportlich seinen Weg gehen wird


Afbeelding

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Suzanne F.

Berichten: 49150
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 12:19

Ik ken Chopin alleen nog van Kebie vd Heyden die er toen Young Riders mee reed.

Daarna heb ik nooit meer iets van m gehoord.

Waarom is die stam zo waardevol?? Zijn er nog meerdere GP paarden uit voortgekomen?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 13:37

Suzanne F. schreef:
Ik ken Chopin alleen nog van Kebie vd Heyden die er toen Young Riders mee reed.

Daarna heb ik nooit meer iets van m gehoord.

Waarom is die stam zo waardevol?? Zijn er nog meerdere GP paarden uit voortgekomen?


Nou dat vraag ik me net ook af. Ik kende de naam ook nog van de Young Riders en daarna is het een tijdje stil geweest rond hem, of ik heb het niet gehoord/gelezen!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-04 16:52

LuvdaTossa"]
[quote="Suzanne F. schreef:
Ik ken Chopin alleen nog van Kebie vd Heyden die er toen Young Riders mee reed.

Daarna heb ik nooit meer iets van m gehoord.

Waarom is die stam zo waardevol?? Zijn er nog meerdere GP paarden uit voortgekomen?


Nou dat vraag ik me net ook af. Ik kende de naam ook nog van de Young Riders en daarna is het een tijdje stil geweest rond hem, of ik heb het niet gehoord/gelezen!
[/quote]

Ik zei het al. tot de landsgrenzen.
Gewoon IDS. lezen.
En voor het KWPN is hij zeer waardevol, Wereldranking.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Dees

Berichten: 18900
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 23:40

tuurlijk; ik zeg mijn kwpn lidmaatschap op, en nu ineens wel aandacht voor het lijntje van mijn merrie... Clown

Maar idd Ceasario: JIJ vertelde me dik 2 jaar geleden al dat ik het lijntje niet moest onderschatten, je hebt me toen een heel goed gevoel gegeven dat ik toch met het door het kwpn afgewezen merrietje heb gefokt.
Dank daarvoor.

ik zal het artikel in de Ids ook eens opsnorren en aandachtig doorlezen... Bloos

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: akishino en 59 bezoekers