Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jackyline schreef:Wat is de kans?
Mijn merrie is zaterdag geinsemineerd met verkeerde hengst. Maandagochtend gescant en was ei nog niet gesprongen en is ze smiddags geinsemineerde met de gekozen hengst.
Evelyne79 schreef:Ibbel schreef:vrouwelijk sperma
![]()
Volgens mij had ik toch beter moeten opletten met biologie, vrouwelijk sperma???
Verklaar u nader alsjeblieft
jackyline schreef:Wat is de kans?
Mijn merrie is zaterdag geinsemineerd met verkeerde hengst. Maandagochtend gescant en was ei nog niet gesprongen en is ze smiddags geinsemineerde met de gekozen hengst.
Ibbel schreef:Ik denk dat er met diepvries idd meer kans op een hengstje isSowieso bij afspuiten van het ei na insemineren met vers heb je meer kans op een hengstveulen. Mijn eigen indruk: eerder richting 70-30 dan richting 60-40, maar zeker geen 50-50.
Maar het zou ook kunnen dat mannelijk sperma diepvries slechter aankan en de kansen wat meer gelijk getrokken worden en het met diepvries eerder 60-40 zou kunnen zijn. Diepvriessperma leeft iig maar 12 uur oid.
Popstra schreef:jackyline schreef:Wat is de kans?
Wie gaat er nu insemineren als er nog niet geovuleerd is???
Verkeerde hengst ook nog!! Raar verhaal