Er zijn best veel mensen die als je met een fjord op wedstrijd gaat, zich afvragen wat je dan eigenlijk aan het doen bent. Maar ik ken wel iemand die harstikke hoog rijd met een fjordEdit Sizzy: titel aangepast
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Er zijn best veel mensen die als je met een fjord op wedstrijd gaat, zich afvragen wat je dan eigenlijk aan het doen bent. Maar ik ken wel iemand die harstikke hoog rijd met een fjord
Lekker laten gaan! De meeste mensen die alleen maar paarden-met-knoppen gewend zijn, kunnen niet eens een Fjord of Haf netjes bij elkaar rijden. Je moet 10x zo goed zijn om dezelfde punten binnen te halen. Maar dat neem je voor lief op het moment dat je zo'n dier koopt.
Quellian schreef:Ik ga 2 mei a.s. starten met mij Haflinger. Aan de een kant ben ik wel bang voor rare blikken en rot-opmerkingen, maar aan de andere kant...Lekker laten gaan! De meeste mensen die alleen maar paarden-met-knoppen gewend zijn, kunnen niet eens een Fjord of Haf netjes bij elkaar rijden. Je moet 10x zo goed zijn om dezelfde punten binnen te halen. Maar dat neem je voor lief op het moment dat je zo'n dier koopt.
Citaat:Sorry hoor maar 9 van de 10 keer als ik een fjord op wedstrijd zie vind ik het ook geen promotie van het ras.
Neemt me de woorden uit de mond...
Niet voorwaarts? Langere sporen! Te snel? Ieder bit met hefboomeffect voldoet! Niet nageeflijk? Joh, pak er een snoer-de-kop-naar-beneden-werktuig bij.
De meeste KWPN-ers doen dit uiteindelijk wel, o.a omdat daar al tientallen jaren selectief op wordt gefokt.
Als iemand mij nl. 6 jaar geleden was komen vertellen dat ik "Tank" Harry zou kopen, had ik hem recht in zijn gezicht uitgelachen. En toch heb ik het gedaan, en sindsdien kijk ik wat beter naar alle Fjorden die ik tegenkom en zie ik met wat voor onkunde en vooroordelen er soms met ze wordt omgesprongen en hoe dat het ras niet ten goede komt. Wat eeuwig zonde is, want ze zijn er niet voor niets al zo lang. De Vikingen vonden het ook beste beestjes
Citaat:maar feit is wel dat de meeste fjorden nou eenmaal niet zo sportgeschikt zijn .