). Volgens haar is dit te wijten aan het slechte voer wat deze merrie als veulen in Nederland heeft gekregen. Iedere keer als het om Friezen kopen gaat, hamert zij er weer op dat je een fatsoenlijke Fries in Duitsland koopt, want DAAR sparen ze niet op essentiele dingen zoals het voer. Dat dit dan z´n prijs heeft, is logisch! Voor een goedkope Fries moet je in NL zijn, daar is het de fokkers worst of ze een veulen afgeven, wat met hoogwaardige produkten gevoerd is. Die dame gaat me langzaam een beetje op m´n zenuwen werken met d´r gezeur! Ik kan me niet voorstellen dat een serieuse fokker beknibbelt op de kwaliteit van z´n veulens (no matter welk ras !) door ze mindere kwaliteit voer te geven
. Ik denk dat ze gewoon pech heeft gehad, tussen alle fokkers kan wel eens een zwart schaap zitten, toch...
. Of zit er misschien toch een kern van waarheid in????? Wie hier in het forum niets onder z´n eigen naam wil schrijven of PBen, kan me ook privé een mail sturen : pcat8@ekno.comPS. Heb zelf altijd gezegd dat als ik een fries koop, het er één moet zijn met NL-papieren, vandaar mijn vraag. Ik weet niet wat ze in NL kosten; bij ons betaal je afhankelijk van leeftijd, keuring en kunnen, al gauw tussen 12.000,- en 20.000,-

ieder een halve kilo dus)
, maar deze dame is behoorlijk hardnekkig in haar uitspraken, dat irriteerde me behoorlijk ! Vooral de uitspraak : Viele Holländer sehen es als ein Kaveliersdelict um gutgläubige Deutschen ein menge Geld aus die Taschen zu klopfen, das stammt noch aus dem zweite Weltkrieg"