As. Zaterdag Hengstenshow De IJzeren Man ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 00:56

Citaat:
Wij, Saluut, Sprintje en ik zelf vonden Frans zwaar tegenvallen


oliebol nu slaap ik niet vannacht dames Tong uitsteken

Citaat:
Toklund was top overigens!


dank je Lachen
Laatst bijgewerkt door Franske op 04-04-04 00:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 00:57

Franske schreef:
Citaat:
Wij, Saluut, Sprintje en ik zelf vonden Frans zwaar tegenvallen


oliebol nu slaap ik niet vannacht dames Tong uitsteken



Terecht...............anders had je helemaal niet geslapen Haha! Maar wel een ervaring rijker geweest Haha!

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 00:58

No Comment,

back on topic Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 03:44

Franske schreef:
No Comment,

Knipoog


Pfff............geen commentaar op het aanbod om met drie leuke vrouwen een biertje te gaan drinken. Slap hoor Haha!


voor mensen andere ideen krijgen over mijn eerder postings Haha!

LDRD

Berichten: 9871
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 08:53

Ik ben erg benieuwd wat jullie vonden van:

Royal Dance
Sunny Boy
Don Kennedy

?

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 09:39

Video van veulentje gevonden van Samba Hit: http://sauermilch.gmxhome.de/pferde6.html
De bemerkingen die ik hier en daar lees zijn stap, exterieur en grootte! (hij zou in werkelijkheid 1,78!m zijn, was alleszins bij z'n goedkeuring al 1,72m.)
Is hij ook in stap getoond?

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 09:42

heeft iemand nog fotos gemaakt van gisteren

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 09:45

LDRD schreef:
Ik ben erg benieuwd wat jullie vonden van:

Royal Dance
Sunny Boy
Don Kennedy

?


Geen idee wij waren te laat, kwamen binnen met de muziek

Biebel

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Son

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 10:21

Royal Dance vond ik heel erg tegenvallen, sleepte de achterbenen mee... Als er wat meer aan gereden werd naar passage werd het wel wat beter, maar nog niet spectaculair...Mooie hals en een mooi koppie, dat wel, maar voor mij hield het daar eigenlijk wel op, was totaal niet onder de indruk van zijn lopen.

Sunny Boy was zeker wel leuk, maar ook ik sluit me aan bij de "aanhangers" van Samba Hit, prachtig dier zeg!!!! En super lopen!!! Voor mij was dat wel de topper van de show! Vond inderdaad alle drie de Sandro Hits wel indrukwekkend.

Don Kennedy was net in de baan toen wij binnenkwamen, heb daar niet zo erg opgelet, wat me wel opviel was dat ie ontzettend kort in de hals gereden werd! (dat laatste kleine stukje wat we gezien hebben dan)

Helaas was ik mijn fototoestel vergeten... Clown Daar baalde ik echt enorm van!!!! We hebben nl om half zeven nog ff besloten om daarheen te gaan...

Vond de show verder een beetje tegen vallen, vond de paarden ook niet allemaal denderend. De entourage was weer wel heel mooi. Jammer dat we niet in de stallen konden kijken....(ergens wel begrijpelijk, maar toch...)

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 10:54

Leuke avond gehad, waarbij mijn kleine gezinnetje en ik, eerst Sarabande overvielen , die dat omzette in een gastvrij onthaal en een lekkere maaltijd.
De mooie merrie's van haar bekeken en toen op naar de IJzeren Man, alwaar ik zeer onder de indruk raakte van Samba Hit.
Veer en beweging en uitstraling , voor mij was het na een hele hoop getwijfel eindelijk duidelijk voor volgend jaar.
Hij werd trouwens ook in stap getoont . Als enige minpunt kon ik af en toe wat wijd achter gaan noemen. Weet iemand of deze hengst op nog een show aanwezig is ?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 10:59

Vast in Duitsland, goed thuisgekomen Suus en is man al wakker Haha!

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 11:01

Ik denk er ook aan Suzanne, volgens mij staat hij ook ergens op een video.

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 11:17

Misschien op de video via Schockemohle, ik wil de hengst graag nog een keer live aanschouwen ( misschien moet dat tripje naar Duitsland er dan maar van komen) en "het reg.a of reg.b verhaal" uitzoeken.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 11:28

Ik zag dat hun volgende hengstenshow semptember 2004 was Lachen, en brandenburg is toch al gauw 800km van hier.
Schockemoehle verdeelt hem niet denk ik?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 11:40

Neustadt Dosse geeft ieder zondag in september een show, dat is echt spectakel. Maar de hengst zal wel bij Schockemoller staan, ging daar tenminste bij de wagen op (je wilt niet weten voor welk bedrag hengsten daar naast elkaar gestapeld werden)

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 12:30

Royal Dance kan in mijn ogen beter dan hoe hij zich gisterenavond heeft getoond en dus vind ik het erg jammer dat hij gisteren niet op zijn top was. De hengsten die ik wel zag zitten waren; o.a. Rosario, Lovis Corinth, Future, Samba Hit, Sunny Boy, Haarlem, Ajonc jr., Colander/Converter, San Brentano en Oklund natuurlijk Knipoog.
Wat betreft Rubiquil, ik vind dat er hier toch een beetje te negatief over word gedaan. Rubiquil heeft een karakter waar je u tegen zegt, de changementen gooide hij er zo uit dat moet een ander nog maar zien te doen. Zijn nakomelingen hebben net zo'n werkbaar karakter en Ollright was zeker niet op zijn top gisteren.
Rubiquil gaf geen krimp toen hij naast zijn dochter en dan zeg ik toch wel; petje af hoor.
Verder, Rubiquil is niet mijn type paard maar hij heeft en geeft toch wel kwaliteit.

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 12:54

Mag ik overigens zeggen, dat mr. v. Lieren daadwerkelijk HOOGSTENS 3-4 min. op Rubiquil zat voordat ie de ring in moest! Ze waren wat laat. Haha!

En Ollright gaf op het voorterrein achteraf nog een showtje weg met Leunis zelf erop Knipoog

Citaat:
en Oklund natuurlijk .


Dank je Tong uitsteken

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 12:58

Kijk, dat bedoel ik. Ik heb die man namelijk al vaker zien rijden en ik weet hoe Ollright kan lopen.

Geen dank hoor Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 13:03

Franske schreef:
Mag ik overigens zeggen, dat mr. v. Lieren daadwerkelijk HOOGSTENS 3-4 min. op Rubiquil zat voordat ie de ring in moest! Ze waren wat laat. Haha!

Tong uitsteken


Zeg maar 60 sec

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 13:18

Precies ja maar ik wou niet overdrijven Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 13:32

Franske schreef:
Precies ja maar ik wou niet overdrijven Lachen


Vanaf het restaurant kon je het goed zien.

Je kan trouwens lekker eten daar Haha!

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 13:40

Geen kroketten en frikandellen, dan kom ik dus niet Lachen

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 13:45

San Brentano liep zo'n goeie verrichtingen. Hoe was die, of heb ik wat uitleg gemist?

edit, effe verrichtingen opgezocht:
karakter 9,3
stap 8,8
draf 8,0
galop 8,4
rittig 9,4
springen 7,0

Suzanne F.

Berichten: 49228
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 13:54

Goh nou word ik toch wel nieuwsgierig naar die Samba hit. Ik had al Sandro hit in gedachten voor volgende keer maar misschien is dit ook wel wat??

Hoe duur is ie eigenlijk en war is allemaal gekeurd? Nog nooit in Nederland voorgebracht he? Iemand een foto??

En Rubiquil kan mij sowieso niet echt bekoren. Karakter wel super maar vind de types niet mooi. En de bewegingen zijn ook niet apart, beetje gewoontjes.

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 14:01

Samba Hit is volgens mij 1000 euro, zie anders http://www.deijzerenman.com

San Brentano vond ik wat kort in bouw, maar liep zeker niet slecht.