Het was weer gezellig, veel bekenden gezien...
Nou was de ring niet groot genoeg om de paarden goed tot hun recht te laten komen...
Tango viel me mee, een leuke, blije hengst. Onder het zadel was-ie even een momentje héél erg stout!!

Tolando was een tegenvaller. Heel ouderwets in model, en zeker niet apart bewegen. Onder het zadel was-ie slechter dan aan de hand.
Ruben was weer geweldig, en vormt een super combinatie met Miranda Rongen. Wat een ontzettend leuk paard is dat! (eigen mening natuurlijk

Sandreo, prachtpaard, maar mist "het" in beweging.
Tuschinski was ook weer knap, wat een souplesse heeft dat dier en wat een mooi model!
Hamlet zag er prima uit, maar kon me op geen enkel front bekoren. Hij was wel superbraaf

De veulens van Painted Black vielen me mee qua maat maar weer dat zweefdrafje. Er was er maar 1 die echt "knap was".
Dat Peter Pan hengstje waar Anne van Vulpen op zat (ik ben even zijn naam kwijt) heb ik geen goed woord voor over behalve dat-ie 1 keer liet zien over een redelijke techniek te beschikken. Wat een rennerig zeikbeestje was dat, klein, een ruintje om te zien, opgefokt.
Solitair... wat een ontzettend fijn door zijn lijf bewegend paard, zo ontspannen! Hij wordt op de sprong af en toe wat traag en bangig.
Gribaldi was weer de klapper, die komt zeker wel tot dragen in die machtige passage van hem! Prachtig om te zien, zo braaf en zoveel werklust!
San Remo was aan de hand ook rpima, onder het zadel werd hij af en toe wat zuur. Maar wat een machtig beest is dat, vooral als-ie vertrekt!

Het leukste vond ik Anky op Krack. Ze zat er net op, een minuut of 5 want ze dacht dat ze later moets. Krack was braaf, een heel klein beetje fris af en toe, maar had aan bespiering niets verloren (ondanks de "lichte blessure" vorig jaar

Prachtig commentaar van Anky elke keer als Krack even met zijn hoofd draaide: "hoho, braaf, nee, niet doen!"
En toen de commentator vroeg om applaus: "Jullie hoeven van mij niet zo hard te klappen hoor, dat weten we nu wel!"

En toen Krack probeerde zijn hoofd naar beneden te doen om een huppeltje te maken: "hoho, nee, niet de handstand proberen!!"
Ze had meer sterke opmerkingen als: "hoho, nee jongen, niet wakker worden!" en "ik zal eens aan Joop vragen of de ring volgend jaar wat groter kan."
Maar wat stond Krack weer fijn aan de hulpen, en hij lijkt weer terug in vorm te komen.
De twee 5jarige Democraatjes die ohz werden voorgesteld waren heel verschillend. De ene was mooi, los door zijn lijf en had fijne gangen.
De ander was hectisch, een lelijk hoofd, ingestoken hals en had een of ander vreselijk passagedrafje zonder ruimte en ik heb nog nooit een ruiter zo zien prikken

De Oviduis-kinderen vielen zwaar tegen, behalve een koffievos. Een mooi dier wat al heel compleet was voor een 2 jarige.
Ik ben er wat vergeten, maar op het moment schiet me even niets meer te binnen...