En inderdaad. Op de val reep want het eerste veulen kan alweer elk moment geboren worden. Scheelt weer lang wachten voor jullie!
Moet ook eerlijk bekennen dat ik eind maart pas echt besefte dat de merries alweer bijna uitgerekend zijn. Dit mede doordat we begin februari een pittige start van de lammeren tijd hebben gehad op stal en we daar druk mee waren.
Ondanks dat we nog op 5 Ouessant ooien wachten die ook elk moment kunnen bevallen is de rust bij mij zo terug gekeerd dat ik nu ook uit kan gaan kijken naar de nieuwe veulens want ik heb er zin in
.En terwijl we op de ooien en veulens wachten kunnen we vanaf mei ook de alpaca veulens verwachten en van de zomer verwachten we ook nog 2 Ezel veulens dus we zijn lekker druk dit jaar
.Eerst de vader voorstellen. Thorin. Al 3 jaar lang de trouwe dekhengst in de kudde. Een hengst met een eerlijk, lief, maar pittig karakter. Dit is ook weer terug te zien in zijn kinderen. Waaronder mijn pony Gimli:

Degenen die dit jaar het spits af mag bijten is zoals eigenlijk elk jaar: Eowyn! Eowyn is 26 april uitgerekend, maar betwijfel of ze dat gaat halen. Afgelopen zondag had ze nog niet echt een noemenswaardig uier. Dus ik dacht: Over een week nog eens checken (ik ben dagelijks in de wei trouwens). Gisteren keek ik naar het uier en dacht ik: Hm. Jij bent wel heel erg vol geschoten ineens.
Iemand heeft duidelijk haast
.Eowyn zelf vandaag:

Afgelopen zondag:

Gisteren:

Vandaag:

En ik snap denk ik ook wel waarom ze haast heeft. Arwen is namelijk 1 mei uitgerekend. Ja ja. Lekker vlak achter elkaar. Dus we krijgen het druk! En ik vermoed namelijk dat Eowyn haar reputatie hoog wilt houden en wilt voorkomen dat Arwen eerder bevalt dan Eowyn.
Arwen heeft het wel duidelijk erg zwaar al dus afwachten maar wat zij gaat doen:
Arwen vandaag:

Haar uier vandaag:

En dan hebben we Bella! Zij is 11 mei uitgerekend. Had ik al gezegd dat we het druk krijgen
? Zijn we er ook maar in 1x weer vanaf haha! En is het de rest van de zomer genieten.Bella is in november 2024 in de kudde gekomen. Bij de vorige eigenaar had ze bij de hengst gelopen, maar helaas niet drachtig voor 2025. Waar ik stiekem wel blij mee was want Bella had 0.0 vertrouwen in de mens en zo kon ik daar alle tijd insteken.
Inmiddels is het de grootste knuffel die er is en vind ze het drachtig zijn helemaal prima. Ze is er heel relaxt onder:

Haar uier vandaag:

En voor jullie je afvragen waar Vienna is. Die is er ook nog steeds, maar helaas niet dragend voor dit jaar. Dat is het mooie dat de natuur het helemaal zelf mag beslissen hier in de kudde. Heb ze dan ook al gezegd dat ze voor tante mag gaan spelen dit jaar: