Onze lieve, knappe stoere vent Torbjorn WFTM (Honesta's Christianso x voorl keur v. Elegant x Walser) werd namelijk met de hoogste punten van de dag goedgekeurd
3 jaar geleden begon het als experiment, in samenwerking met de eigenaresse van de Frederiksborger hengst Honesta's Christianso. Ik was bij haar op bezoek geweest omdat ik erg gecharmeerd ben van het Frederiksborger paard en ik naar nieuw bloed zocht voor de Gelderse richting. Via Bokt in contact gekomen, en eenmaal daar viel ik als een blok voor die knappe vos hengst, met een prachtig front en type, een top karakter en in alles dacht ik : ja, dit gaan we doen.
In eerste instantie dekte hij alleen natuurlijk, maar enkele jaren later, ik ben de eigenaresse nog steeds enorm dankbaar dat ze dit voor ons mogelijk heeft gemaakt!, ook middels KI en toen werd de eerste 'outcross' van ons realiteit. Vanaf het moment dat Torbjorn geboren werd was ik verkocht...
Hij liep al direct statig door de paddock
En vanaf moment 1 zo ontzettend nuchter en nieuwsgierig, alles was goed

Maar ja...eigenlijk moest hij weg
Wel te koop gezet, maar nadat enkele geïnteresseerden zich meldden, ging het me steeds meer tegenstaan dat ze kwamen. Dus toen thuis en met mijn moeder en bonusvader om tafel gaan zitten : Wat nu? Eigenlijk zien we de potentie, maar ja... Dat traject is zo kostbaar, we hebben er al genoeg en een eerder hengstentraject was niet heel positief verlopen met wel enorme kosten. Toen vroeg mijn bonusvader : Cheyenne, geloof jij in hem? Voor ik überhaupt nadacht schoot er al een harde 'Ja!' uit mijn mond. Waarop hij zei : Dan gaan we er gewoon voor.
En nu, 3 jaar later, heeft hij het gewoon geflikt
Hij is onder andere met een 8,5 voor type naar huis gegaan, prachtige feedback van de jury en waar ik gewoon nog het meest trots op ben ook : Hij heeft zo'n prachtig karakter en gedroeg zich super
Vanaf nu is 58 mijn lucky number
Gisteren even langs zijn trainingsadres geweest om een paar foto's te maken (ik ben geen professionele fotograaf, maar ik wilde wel graag onze lieve knappe oranje kerel met jullie delen) , hij is door alle testen gekomen en hij gaat aankomende week het springen op de bok oefenen, waarna we hopelijk een mooi seizoen tegemoet gaan

We hopen met hem een waardevolle toevoeging te doen aan het Gelders paard, met een vrije bloedvoering en , in onze ogen, behoud van een prachtig Gelders type en karakter
Duimen jullie mee voor een mooi seizoen?