Kletstopic veulens 2026!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Kletstopic veulens 2026!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 13:29

Beter vroeg als laat, toch :P
Het kletstopic voor alle veulens geboren in 2026!

Ik praat graag mee met twee veulens, Rémy en Roza. Beide ingeschreven in het Barock Pinto studbook.

Ik zal ze even kort voorstellen
Rémy Jacob E is een zwartbont hengstje van Ieme BP60 uit mijn eerste premie stermerrie van Tiësto. Rémy komt uit mijn zelfgefokte merrie Minthe. Ik wil Rémy graag aanhouden en aanbieden op de hengstenkeuring. Wat ik daarna precies wil weet ik nog niet. Ik ben normaliter niet zo’n ‘hengstenmens’. Maar dit pad wou ik altijd al eens bewandelen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Roza Faline E is een classic champagne merrietje van Esperidion Doux Lorenzo uit mijn eerste premie ster sport merrie (BP stamboek) van Pier 448. Haar moeder is mijn geweldige merrie Zilver (tevens moeder van Minthe). Helaas na complicaties van de bevalling is de in de nacht overleden… Ze wordt momenteel opgevoed door de beste vriendin van Zilver, Fayola. De vader van Roza is Enzo, de hengst van bokker Faline. Helaas is ook bokker Faline overleden, net na de positieve drachtscan. Ondanks deze nachtmerrie is Roza echt mijn droom. Iets wat ik altijd al wou, een champagne ‘fries’. Ze zal voor altijd blijven.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik ga met beide veulens naar de centrale keuring van het Barock Pinto. Roza kan daar ook ingeschreven worden in het type FB. Ik ben heel benieuwd wat de toekomst zal brengen met beide

Willen er meer mee kletsen met hun 2026 topper? :D

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:46

Ik meld me alvast, hoewel ze nog geboren moeten worden. Lijkt me weer leuk om de veulens van dit jaar te gaan volgen <3

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:41

Jaaa. Ik klets graag mee!

Afgelopen zaterdagavond om 19.00 is mijn 6-jarige Tymen 503 x Wimer 461 merrie Julia fan Melman bevallen van haar eerste veulentje van Rutger 546. Een vlotte bevalling en alles daarna uit het boekje afgevinkt. (Veearts kwam enkel langs om mij gerust te stellen :') )

Haar naam is: Isa-Sofie fan 't Heuvelland

Ze is onwijs nieuwsgierig, lief en laat zich de kaas niet van het brood eten :=

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

In juni verwacht ik nog een Matthys 504 veulen uit mijn 6-jarige Stermerrie van Eise 489 x Wimer 461 <3

Edit: nog wat informatie toegevoegd :o

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:52

Nu al een hoop knappe snoetjes. <3

Ik kom natuurlijk ook mee kletsen! Winnetou is al geboren, de rest moet nog komen. :))

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding