Na vorig jaar zowel merrie als veulen te hebben verloren tijdens en na de bevalling doe ik dat wel met knikkende knieën en samengeknepen billen, maar het is te mooi om het niet meer te doen, dus dat gaan we nu doen.
Op dit moment ben ik nog bezig met het in kaart brengen van de cyclus. Aangezien Veronia niet meer hengstig toont sinds ik mijn ruin heb verkocht, laat ik haar volgende week scannen om te zien waar we nu staan in de cyclus. Het is wel de bedoeling om wat op tijd te beginnen dit jaar en ik hoop dat dat ergens in april gaat zijn.
Even voorstellen, voor wie ons niet kent:
Veronia is mijn inmiddels 11-jarige zelfgefokte Groninger merrie van de hengst Macho Polo. Ze heeft ons tot nu toe drie prachtige veulens gegeven, waarvan de jongste nog in mijn bezit is. Veronia is 1.70 groot, loopt onder het zadel en voor de wagen. Een merrie met een fijn, maar duidelijk karakter. Ze heeft een prachtig hoofd en front, maar ze is wat strak in de ruglijn en zou verbeterd kunnen worden voor wat betreft de ruglengte en draagkracht in het achterbeen.

En dan.. de hengst die ik voor haar heb gekozen. Dat is de 7-jarige Duitse Schweres Warmblut Sachsen-Thüringen (of kortweg gezegd Moritzburger) hengst Lancelo. Lancelo (Loriot x Elbcapitän) heeft twee kampioenstitels op zijn naam en doet het in de mensport op dit moment zeer goed. Hij is 1.64 groot. Ik heb hem 2 jaar geleden van dichtbij mogen zien toen we naar de Moritzburger Hengstparade waren en was meteen verkocht. Dus nu gaat het dan eindelijk toch gebeuren
. Een veulen uit deze combinatie kan en ga ik inschrijven in het Groninger stamboek (av-boek) omdat dit Duitse stamboek als aanverwant wordt gezien. Een mooie gelegenheid voor bloedspreiding in ons kleine Groninger stamboek.

Ik neem jullie graag weer mee in ons hele proces dit jaar en natuurlijk hopelijk volgend jaar het resultaat

Ik wens je veel succes en hopelijk snel drachtig! Ik vind de combinatie heel knap
.
Maar, superleuk dat je er weer voor gaat en je hengstkeuze vind ik heel tof!