[FA] Welkom Rémy Jacob E!
12 maart vond Roza het wel tijd om te komen
Wel erg vroeg met 317 dagen dracht maar Zilver doet dat wel eens vaker
Ze kwam gezond en wel ter wereld en was gelijk al enorm helder. Binnen een halfuur staan en binnen een uur al drinken! Wauw. Dit had ik nog nooit meegemaakt. Ik dacht eerst dat ik een hengst had, daar ging ik van uit. Mijn droom was een champagne merrie om mee verder te gaan. Maar ja, dat zal toch niet. Of toch wel…. Gewoon een merrie
Ik heb het zelfs nog 2x gecheckt omdat ik het niet geloofde haha! Zoals de meeste weten ging het na 3u helemaal mis met haar knappe mama. Ze is later in de nacht helaas overleden aan haar complicaties. Wat een rollercoaster… arme Roza moet nu verder zonder mama
Voor sterkte wensen of andere woorden over de situatie verwijs ik je door naar Zilver haar topic, zie onderschrift. Dit is Roza haar topic, al begrijp ik dat Zilver daar uiteraard bij hoort
Het is zo’n bijzonder veulen. De vader van dit veulen is AES gekeurde hengst Esperidion Doux Lorenzo. Gefokt en destijds in eigendom van bokker Faline. Faline was enorm enthousiast over deze combinatie en wat was ze trots op haar hengst. Helaas een dag voor de positieve drachtscan overleed Faline aan complicaties van een kort ziektebed. Dit was erg heftig en ik baal dat ik haar nooit meer kan appen over onze ideeën en plannen met champagnes.
Nieuwsredactie @ [VN] Bokker Faline overleden
Maar Roza is zo groot van emotionele waarde. En niet alleen voor mij, voor onze familie en de familie van Faline. Allemaal ontroerd.. We leven zo met elkaar mee. Heel bijzonder. Binnenkort komt de familie van Faline langs om met Roza te knuffelen
Momenteel wordt Roza gekoppeld aan onze NRPS merrie Fayola. Ze heeft al 2 veulens gehad en heeft zich al helemaal ontfermt over Roza. Ze is heel lief voor haar en accepteert haar goed. Ze heeft medicatie gekregen voor lactatie en het is nu nog wachten op melkgift. Ook al lukt dat niet is het nog heel fijn dat ze samen kunnen zijn voor het opvoeden, het leren van de paardentaal, gezelschap en bescherming. Vind ik wel belangrijk

Roza Faline E
Esperidion Doux Lorenzo
Classic champagne
Fries x NRPS
Vers van de pers

Ze mocht de volgende dag al lekker even buiten kijken, dit vond ze fantastisch

Al gave drafpassen gezien

En een opwaartse galop

Moe

Gister heb ik ook even foto’s gemaakt. Toen scheen het zonnetje zo lekker en zie je de kleur nog beter
Ik ben zo enorm blij met haar
Ze zal ook nooit weg gaan

Ze is toch knap?!
ik smelt hoor