Hengstenkeuze Apache x ungaro merrie

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

SofieHavan

Hengstenkeuze Apache x ungaro merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:22

Hallo,

Ik heb een hele fijne merrie uit Apache die echt heel fijn te rijden is, werkwillig, wel sensibel maar heel slim.

Wij fokken al jaren op kleur en recreatie maar met deze merrie wil ik graag richting dressuur blijven.

Merrie loopt fijn, maar springt ook heel aardig en gaat ook crossen. Heel nuchter.

Dat wil ik graag zo houden. Minpunt haar rug. Ze heeft een zwakke rug. Die wil ik zeker verbeteren. Beweging mag uiteraard ook extra.

Mijn voorkeur gaat uit naar een hengst waar niet te veel aan te regelen valt (dus makkelijk beschikbaar in België).

Afbeelding

Afbeelding

Leuk als er altijd nog wat sprong in zit, maar minder belangrijk. Het niveau dat ik nog rij, dat kan elke Shetlander ook :o

Ben benieuwd naar jullie tips

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: Hengstenkeuze Apache x ungaro merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:34

Als je toch op kleur fokt zou ik Ceasar ter Linden doen. Die fokt het mooist op bloedmerrie’s.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:37

janderegelaa schreef:
Als je toch op kleur fokt zou ik Ceasar ter Linden doen. Die fokt het mooist op bloedmerrie’s.

Nee, ik wil niet op kleur fokken bij deze merrie.

En na 4 ceasar veulens hebben we het er toch wel mee gehad. Ik heb ondertussen ook een reddy Wally lopen en twee merries drachtig: de eerste van Rex en de andere van cayennepeper.

Als ik de reddy Wally vergelijk met wat ik al van ceasar gefokt heb, ben ik veel meer overtuigd van reddy Wally. Helaas is die dus gestorven en daarom naar Rex overgeschakeld. Benieuwd wat die geeft.

Maar dat is off topic. Ik zoek echt een dressuur gerichte hengst passend bij mijn Apache merrie

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: Hengstenkeuze Apache x ungaro merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:56

Ik vind het lastig. Als fokker vind ik de merrie exterieurmatig echt te kort komen, en niet alleen de rug.