Ik ben op zoek naar een geschikte dekhengst voor mijn merrie en hoop dat jullie met mij mee willen denken. Twee jaar geleden is mijn merrie voor het eerst gedekt door Power Man. Dit keer lijkt het me leuk om voor een andere hengst te kiezen.
Zelf ben ik niet heel thuis in de verschillende hengstenlijnen, dus daarom vraag ik graag advies. Ik zoek vooral een brave en nuchtere hengst. Qua afstamming gaat mijn voorkeur uit naar springbloed, maar omdat ik zelf ook graag het bos in ga en af en toe dressuur rijd, mag het zeker ook een allround type zijn.
Wat ik daarnaast belangrijk vind, is dat de hengst goede hoeven heeft, het liefst met iets hogere hielen. Mijn merrie heeft zelf wat kortere hielen en loopt daar soms wat gevoelig op, dus het zou mooi zijn als dat wat verbeterd kan worden in de combinatie.
Verder spreekt een wat fijner gebouwd type mij aan, dus niet te lomp, met een mooi en vriendelijk hoofd.
Stamboom van de merrie:
Vader: pierrot
Vader vader: Concorde
Moeder: happynes
Vader moeder: renville
Ik zal foto’s van mijn merrie toevoegen zodat jullie een beter beeld krijgen. Alvast heel erg bedankt voor het meedenken en eventuele tips!