Donkere vos voor mijn merrie gezocht!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ellen83

Donkere vos voor mijn merrie gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 13:23

Hi allemaal!

Voor mijn merrie ben ik op zoek naar een hengst! Moeder van mijn merrie is donkervos en graag wil ik fokken met een donkervos, in de hoop dar de kleur terugkomt.

Ik ben op zoek naar een fijne nuchtere, werkwillige hengst met goede elastische en bergop gangen. Ik ben zelf géén topruiter en hou niet van rille/kijkerige types. Nuchter is my best friend. Dat is mijn merrie ook.

Mijn merrie van 9 is een Govenor x Don Schufro van 1.64. Die maar vind ik helemaal prima. Ze is erg rondgeribt en houdt van eten haha. Ze mag wel een actiever achterbeen hebben.

De volgende hengsten ben ik tot nu toe ik mijn zoektocht tegengekomen:

- Sky FRH v Sezuan maar: super karakter en kleur, maar ik weet niet of deze mijn merrie haar gangen verbetert)
- Bon Esprit v Bon Courage (super karakter)
- Sonic v Las Vegas
- Sobakkehus First Mover (mijn favo qua gangen, maar karakter geen idee)

Kunnen jullie met me meedenken? Misschien is er nog een andere en/of betere kandidaat?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

moniek21

Re: Donkere vos voor mijn merrie gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:02

Kyton?

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:14

moniek21 schreef:
Kyton?

Dat wou ik ook net zeggen! Mooie hengst!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:33

Laatst bijgewerkt door Kabayo op Gisteren, 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

ellen83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 14:35

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:36

Ik zag op Insta een hele gave donkere vos voorbij komen, een Duitse. Zal even opzoeken hoe hij heet.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:37

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:52

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:20

Geen tips qua hengst, maar qua kleur houd je altijd 50% kans op een zwarte of bruine ipv een vos. Ook als de vader vos is. Dat je even in je achterhoofd ook verder kijkt dan enkel de kleur en je het veulen ook nog leuk vindt in een ander kleurtje :D.
Misschien kijken naar een gelderse hengst? Zijn vaak nuchtere paarden en er zijn meerdere vos hengsten.

ellen83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 16:21

Helaas geen diepvries meer van Svalegards Design. En Miami Turfhorst is ook supergaaf, maar heeft Toto én Don Schufro in de lijn zitten. Anders had ik het wel geweten ❤️

Gelders vind ik voor mijn merrie wat grof eerlijk gezegd.
Volgens mijn berekeningen heb ik inderdaad ook 50/50 kans op (donker)vos. Daarom is het karakter ook super belangrijk

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:03

Dutch Dream is een fantastische hengst maar zou hem niet aanraden als het karakter heel belangrijk is.

Inplaats van alleen op kleur. Wat zijn de verbeterpunten van je merrie?

Eigenlijk zou je de meeste kans hebben op de gewenste kleur als je lijnenteelt doet op Donnerhall. Daar komt die kleur ook vandaan. Wellicht is Filou interessant. Dat is een For Romance en die staat bekend om de goede karakters. Kan bloed toevoegen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:19

ellen83 schreef:
Helaas geen diepvries meer van Svalegards Design. En Miami Turfhorst is ook supergaaf, maar heeft Toto én Don Schufro in de lijn zitten. Anders had ik het wel geweten ❤️

Volgens mijn berekeningen heb ik inderdaad ook 50/50 kans op (donker)vos. Daarom is het karakter ook super belangrijk

Je hebt gelijk, heb alleen even snel op kleur gezocht welke ik zo uit m’n hoofd kende :)

Hopelijk vind je wat passends :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:50

Van je lijstje zou ik trouwens voor Sonic gaan. Dat is imo de beste beweger en Lad Vegas kan zeker het achterbeen verbeteren. Daarnaast komt hij uit een dijk van een moederlijn. Het is alleen nog niet bekend wat voor een karakter hij door fokt.

Die First Mover is ontzettend veel ingeteeld op Donnerhall. Denk een beetje to much voor deze merrie.

Phonix

Re: Donkere vos voor mijn merrie gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:57

Net die Sonic weer opgezocht, gaaf beest! Ik ben geen Kyton fan. Door die hals is het een heel moeilijk paard om goed te rijden.

ellen83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:02

Elisa2 schreef:
Van je lijstje zou ik trouwens voor Sonic gaan. Dat is imo de beste beweger en Lad Vegas kan zeker het achterbeen verbeteren. Daarnaast komt hij uit een dijk van een moederlijn. Het is alleen nog niet bekend wat voor een karakter hij door fokt.

Die First Mover is ontzettend veel ingeteeld op Donnerhall. Denk een beetje to much voor deze merrie.

Wat bedoel je met too much?
Bij Sonic ben ik precies bang voor wat er qua karakter wordt door geërfd. Mijn merrie is echt heel sociaal en lief, maar er zit ook wel een koppie op. Met haar moet je echt samenwerken.

ellen83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:03

[/quote]
Je hebt gelijk, heb alleen even snel op kleur gezocht welke ik zo uit m’n hoofd kende :)

Hopelijk vind je wat passends :)[/quote]

Super bedankt voor het meedenken. Is best moeilijk om een goede te vinden, ook al zijn er zoveel.

Ik werd trouwens getipt op Bellingham van Hengststation Holkenbrink (te vinden op de socials). Ook hebben ze Felizuan staan. Wat vinden jullie?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:21

ellen83 schreef:
Elisa2 schreef:

Wat bedoel je met too much?
Bij Sonic ben ik precies bang voor wat er qua karakter wordt door geërfd. Mijn merrie is echt heel sociaal en lief, maar er zit ook wel een koppie op. Met haar moet je echt samenwerken.

Hij heeft zelf in de eerste twee generaties al Donnerhall bloed. Komt het Donnerhall bloed van jouw merrie er nog bij..heb je het drie keer. Dat vind ik persoonlijk to much.

Qua karakter hoor ik goede zaken over Las Vegas nakomelingen. Beter dan de Kyton,s in ieder geval. Maar als je zekerheid wilt qua karakter kun je het beste voor een bewezen hengst gaan.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:25

ellen83 schreef:

Hopelijk vind je wat passends

Super bedankt voor het meedenken. Is best moeilijk om een goede te vinden, ook al zijn er zoveel.

Ik werd trouwens getipt op Bellingham van Hengststation Holkenbrink (te vinden op de socials). Ook hebben ze Felizuan staan. Wat vinden jullie?

Ik denk dat je met Bellingham een mooie zwarte krijgt. :D

ellen83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:27

Heb je de juiste Bellingham wel gezien? Die van Bonds? Ik had ook eerst de verkeerde

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:31

ellen83 schreef:

De huidige Geldersen zijn niet echt grof meer, en als je voor braaf gaat zou een Ojee B wellicht mooi matchen.
Wel vos, alleen geen donkere vos.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:32

Ah nee, ik had inderdaad de verkeerde..de Millenium.

Kan alleen geen filmpje vinden van deze? De kleur zal bij deze afstamming wel goed zitten.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:33

different1 schreef:
ellen83 schreef:

De huidige Geldersen zijn niet echt grof meer, en als je voor braaf gaat zou een Ojee B wellicht mooi matchen.
Wel vos, alleen geen donkere vos.

Zijn aangewezen zoon Tobias is wel een donkere vos en een pracht dier. :)

ellen83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:33

Elisa2 schreef:
Ah nee, ik had inderdaad de verkeerde..de Millenium.

Kan alleen geen filmpje vinden van deze? De kleur zal bij deze afstamming wel goed zitten.

Op insta kan ik hem wel vinden. Maar redelijk kort filmpje

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:46

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:21

En So Unique STH? Vond ik ruig lopen in Den Bosch. En een mooie donkere voskleur. Sonic is tot op heden nog niet aangeboden voor verrichting.