Hulp gevraagd bij inschrijving veulen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Deertje

Hulp gevraagd bij inschrijving veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 09:57

Aan de kenners onder ons.

Mijn man heeft vorig jaar onze KWPN merrie laten dekken door een niet -erkende hengst voor het KWPN Seacrest.
Seacrest is goedgekeurd voor DSP, Hannover, Mecklenburg, Oldenburg, Rheinland en Westfalen.

Als ik vol papier wil voor mijn veulen, dan zal ik bij een van de bovenstaande stamboeken mijn veulen moeten inschrijven.
Wie weet welk stamboek het makkelijkst is om in te schrijven? Hoe gaat het in zijn werk? Dien ik bij bepaalde stamboeken eerst mijn merrie over te schrijven?

Wie o wie kan mij helpen?

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:59

Als Seacrest is goedgekeurd voor al die stamboeken die je noemt, valt hij bij het KWPN onder de erkende stamboeken en kan je gewoon een register A papier aanvragen. Mocht hij ook voldoen aan CRA(Cornage, Rontgen en Aanleg) kan je ook een VB aanvragen.

"Paarden die zijn geregistreerd in het veulenboek of in het Register A kunnen zonder nadere voorwaarden worden aangeboden voor stamboekopname."
Een RegA doet dus niet echt onder aan een VB als je het mij vraagt

Zie link (je kan ook het registratieschema hier inzien.)
https://www.kwpn.nl/kwpn-paard/kwpn-paard-selectie-en-fokprogramma/fokkerij/boeken-en-registers

Met andere stamboeken geen ervaring

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:17

Kimsel94 schreef:
Als Seacrest is goedgekeurd voor al die stamboeken die je noemt, valt hij bij het KWPN onder de erkende stamboeken en kan je gewoon een register A papier aanvragen. Mocht hij ook voldoen aan CRA(Cornage, Rontgen en Aanleg) kan je ook een VB aanvragen.

"Paarden die zijn geregistreerd in het veulenboek of in het Register A kunnen zonder nadere voorwaarden worden aangeboden voor stamboekopname."
Een RegA doet dus niet echt onder aan een VB als je het mij vraagt

Zie link (je kan ook het registratieschema hier inzien.)
https://www.kwpn.nl/kwpn-paard/kwpn-paard-selectie-en-fokprogramma/fokkerij/boeken-en-registers

Met andere stamboeken geen ervaring

Thanks, dus ik kan hem gewoon in het KWPN inschrijven. Wat bedoel met je ook een VB aanvragen? Is dat een meerwaarde?

Kimsel94

Re: Hulp gevraagd bij inschrijving veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:35

Op de link zie je de info over de registers bij het KWPN.

VB is het 'eigen' papier met KWPN goedgekeurde hengsten maar ook hengsten uit erkende stamboeken die voldoen aan de CRA eisen van het KWPN.

Zover ik zag is dit op Seacrest niet van toepassing en kan je dus een RegA papier aanvragen waarmee je ook naar de keuringen zou kunnen etc.
Alleen voor RegB zijn er beperkingen voor deelname aan keuringen

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:38

Kimsel94 schreef:
Op de link zie je de info over de registers bij het KWPN.

VB is het 'eigen' papier met KWPN goedgekeurde hengsten maar ook hengsten uit erkende stamboeken die voldoen aan de CRA eisen van het KWPN.

Zover ik zag is dit op Seacrest niet van toepassing en kan je dus een RegA papier aanvragen waarmee je ook naar de keuringen zou kunnen etc.
Alleen voor RegB zijn er beperkingen voor deelname aan keuringen

Thanks!

Helpt mij al een heel eind!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:10

Als voorkeur kwpn heeft, dan gewoon kwpn inschrijven idd :j

Hindo2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:45

Afgelopen jaar is er ook gewoon een Seacrest veulen ingeschreven bij het kwpn.
https://www.kwpn.nl/database?Paard=P-727794

Vroeger keek men nog wel eens anders naar een reg a papier maar tegenwoordig met de vele buitenlandse, niet kwpn gekeurde hengsten is het gewoon geworden.
En idd in het latere traject van keuringen etc is het ook geen probleem meer.

Gewoon KWPN in laten schrijven dus. Wel even kijken of de hengstenhouder je dekking aangemeld heeft bij het kwpn, dit kan je checken in mijn kwpn bij mijn dekkingen

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:50

Ik schrijf ze altijd in bij hannoveraner stamboek. Super simpel en geen gezeik