aftellen naar 8 mini hoefjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Luna2006

aftellen naar 8 mini hoefjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 09:49

Leuk dat je weer mee leest <3

We gaan er weer aan beginnen!
Na het leuke volgtopic van vorig jaar kriebelt het opnieuw, want dit voorjaar verwachten we maar liefst twee veulentjes — eentje van Mees en eentje van Kato!

De buiken groeien, de spanning stijgt en wij tellen alvast voorzichtig af. Hier ga ik weer alles delen: updates, buikfoto’s en straks hopelijk een gezond dartel veulentje in de wei.
Duimen jullie mee voor twee gezonde, vrolijke mini’s?

Beide dames verwachten een veulen van Bailey
Bailey is een knappe, correct gebouwde hengst met een heel fijn en werkwillig karakter, die bovendien mooie resultaten heeft neergezet in de ring. Zowel bij NMPRS als BMP Behaalde hij een 1ste premie waarin hij uitblinkt in zijn geweldige beweging!
Voor Bailey worden dit zijn allereerste veulens, dus wij zijn extra benieuwd wat hij gaat doorgeven.

Afbeelding

Als eerste uitgeteld is BLS Mazikeen Handles It zij is uitgeteld 28 april.
Meesje is mijn allereerste zelfgefokte merrieveulen. Zij komt uit mijn Maylinn en mijn toenmalige hengst Bocah als oepsje. Zij is echt een heerlijk dier. Heerlijk nonchalant en onbezonnen in alles wat ze doet. Ze is op 5 jarige leeftijd gehardshipped naar het AMHA en heeft dus net als bailey 3 stamboeken, eveneens als haar veulentje. Dit veulentje gaat ook sowieso ACAN N/N zijn gezien beide ouders volledig vrij getest zijn.

De kleurkansen zijn vrij simpel hier. veulen wordt sowieso bruin en telkens 50% kans op bont, silver en roan :)

Afbeelding

En Sebastopol's Kadootje is de 2de, zij is uitgeteld 3 mei. Dit wordt haar laatste veulen bij ons, hierna mag ze volop gaan genieten van hetgeen ze graag doet, performance.
Kato is echt een gouden merrie, niet alleen in kleur en karakter maar in alles <3 Ze doet alles met de volle overgave en hoe meer ze kan werken hoe gelukkiger ze wordt. Kato heeft in de performance zowat alles behaald al wat ze kan halen: performance kampioen, jeugd handler kampion, choice of the heart,... Ons doel is nog ooit supreme champion worden in performance.

Afbeelding

Deze combinatie heeft wel wat meer kleurcombinaties :)
12.50% - Palomino Roan
12.50% - Red Roan
6.25% - Bay Roan
6.25% - Buckskin Roan
6.25% - Palomino Roan Tobiano
6.25% - Palomino Tobiano
6.25% - Red (Chestnut/Sorrel) Tobiano
6.25% - Red Roan Tobiano
6.25% - Silver Bay Roan
6.25% - Silver Buckskin Roan
3.13% - Bay Roan Tobiano
3.13% - Bay Tobiano
3.13% - Buckskin Roan Tobiano
3.13% - Buckskin Tobiano
3.13% - Silver Bay Roan Tobiano
3.13% - Silver Bay Tobiano
3.13% - Silver Buckskin Roan Tobiano
3.13% - Silver Buckskin Tobiano

De topics van voorgaande jaren kan je hier terug vinden:
[FA] Bella Luna x Cc's Casper het wonderveulen
[FA] Marley x Sampson | een kleurenbommetje in de maak!
[FA] Ieniemienie Marley in de maak
[FA] Mini miniatuurveulentjes bij Bella Luna Stables!
[FA] Mini Kadootje verwacht
[FA] 3 mini veulentjes bij BLS!
[FA] ieniemienie mini veulentjes verwacht!
[FA] In 2023 weer 3 mini kleurenbommetjes bij Bella Luna Stables?
[FA] Mijn Baby krijgt een baby
[FA] 4 allround toppers verwacht in 2025

mvdbijl

Re: aftellen naar 8 mini hoefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:19

Vind jouw hengstje Bailey heel leuk, sprekend hoofdje, mooi maatje. Benieuwd naar je veulentjes :-)

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:18

Erg leuk, ik ga volgen! ben sinds kort trotste NMPRS eigenaresse dus alles wat hier aan dit ras voorbij komt vind ik heerlijk om te zien.

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:25

Ik zet ook een stipje, veel roan dekhengsten zijn er niet volgens mij bij het NMPRS of AMHA, ben benieuwd wat hij zal geven.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:42

Ik volg mee, leuk!
Ik mis je nog wel in het DBT volgens mij O:)

Mag ik vragen waarom je silver x silver hebt gedaan? Meende dat dat oogproblemen kan geven? Of heb ik dat mis?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:49

Bij de eerste combinatie heb je toch 75% kans op silver? Wat maakt dat je een zilverxzilver combinatie hebt gemaakt, ben je op de hoogte van MCOA bij homozygoot zilver?

Wel hele knappe pony's.

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:49

Oh wat leuk ik volg!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 14:47

Dankjewel voor de complimentjes over Bailey <3 Ik ben zelf ook enorm wijs met hem, ben persoonlijk een grote roan fan en je ziet ze inderdaad amper en zeker niet binnen het amha. Ken maar 1 andere gekeurde hengst.

@Kabayo: ja klopt! met de huidige job kom ik niet verder als bij lezen helaas! wil wel terug gaan mee praten daar. Binnenkort een nieuwe uitdaging en dan hopelijk id weekends alvast tijd om daar ook te posten.

Ik ben me bewust van het risico van zilver x zilver, maar de keuze is weloverwogen gemaakt. Heb de combinatie gemaakt omdat ik denk dat beide paarden elkaar goed aanvullen. Mees heeft een prachtig sprekend hoofd, enorm goed beenwerk en fokt veel luxer als haarzelf. Bailey gaat die bouw zeker ook versterken en wat meer oprichting geven hoop ik. Beweging gaat hij hopelijk ook nog meer versterken en dragender maken (mees stuwt meer). Als ik niet 100% in de combinatie had geloofd (wat het verbeteren van het ras is) had ik het ook niet gedaan. Ik hoop heel hard op een merrieveulen om de merrielijn die ik heb opgebouwd hiermee verder te zetten.

Aankomend jaar gaan we trouwens zelf weer 2 merries dekken met Bailey, 1 maiden merrie en mijn classic champagne (waar ik hoop op een grote verbeteringsboost binnen de champagne kleur)

Solarwind

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:59

Oh wat een knappe combinaties! <3 Ik volg!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 58 min geleden

Ja dit wil ik ook graag volgen, super mooie combi's <3