Met het nieuwe jaar heb ik besloten om weer een volgtopic voor het veulen van dit jaar te maken. Het wordt alweer mijn derde fokproduct! Ik steek altijd veel tijd in het maken van een hengstenkeuze, en ben natuurlijk weer reuzebenieuwd wat Carlijn ervan gaat maken. Het algemene volgtopic voor mijn kleinschalige ponyfokkerij kun je hier vinden: [PP] [VOLG] Stal 'De Vliege': pony's fokken wordt werkelijkheid!
Vogelenzang's Carlijn is een sport preferente merrie van Orchard Red Prince. Ze liep zelf FEI (mennen) en is daarna ingezet voor de fokkerij.

Twee nakomelingen zijn nu naar de keuring geweest; haar dochter Omira Emelwerth (vorige fokker/eigenaar) is voorlopig keur en haar zoon Paradiso Emelwerth (vorige fokker/eigenaar) is goedgekeurd bij het NRPS (inmiddels gecastreerd).
Bij mij gaf ze in 2024 een valkhengstje, genaamd De Vliege's Daredevil. Hij is een zoon van Davinci du Bois. Hij is nog van mij en staat in de opfok.

In 2025 volgde er een perlinohengstje, genaamd De Vliege's Maverick. Hij is een zoon van Libenti's Milagro, in eigendom van Quir hier op Bokt. Maverick heb ik verkocht.

Voor 2026 is Carlijn drachtig van de grullohengst FS Nesquik. Zijn afstamming is FS Next Diamond x Dornier B x FS Don't Worry. Nesquik liep als drie- en vierjarige op het Bundeschampionate, waarbij hij afgelopen jaar een heel mooie achtste plaats haalde in een sterke finale.

Vanwege de vader moet de naam voor een hengst beginnen met de N, en ook voor een merrie wil ik dit aanhouden. Ik heb alweer een hele lijst
Ze is uitgerekend op 19 mei (335 dagen); gezien ze vaak wat eerder gaat verwacht ik het veulen tussen 5-15 mei ongeveer.
Kleurkansen:
25% - bruin
25% - wildkleur bruin (bay dun)
25% - valk
25% - wildkleur valk (dunskin)
Ik zou het heel leuk vinden een keer een merrie van Carlijn te hebben als opvolging, maar zolang het maar gezond is (en de merrie ook) is natuurlijk alles welkom. Ik heb in het begin zelfs gezegd dat ze me vijf hengsten zou geven, en met de eerste twee fokproducten bij mij als hengsten is ze goed onderweg.
- Goklijstje:
Annash - 7 mei - bruine hengst
Volgen (en gokken) jullie weer mee?
Carlijn in december 2025, drachtig van 'Baby N':