Die merrie is onze elite ibop prok sport dr nmk merrie v jazz x flemmingh x Cabochon.
Afgelopen jaar hebben we een prachtig zwart merrieveulen gehad van Denver US. Super lopen, heel snittig, iets pittig karakter maar wel 1 die snel gewillig word als je er iets mee doet.
Even de sterkte en minder punten van de merrie
Sterke punten:
* sterk bewegen, veel achterbeen, mooie swung en mooi front
*fijn karakter ze is scherp maar makkelijk in de omgang en in het werk.
*lijkt goed te fokken, al meerdere fijne nakomelingen waaronder een Z2 ruin, elite merrie.
Mindere punten:
* heeft iets hollere rug en kan hem in beweging wat naar beneden duwen, merrie beweegt er verder top mee maar dit hoeven we niet te veel te verankeren/te verergeren.
*maat, ze is niet de grootste.
Wat zoeken we in een hengst
*Verankeren van haar beweging, gemak, sterk achterbeen, mooie swung en bergop.
*Goed karakter geven, werkwillig en mensgericht.
*maat vererven.
Wat willen we fokken, een sport paard evt gelijk voor de verkoop dus veulen moet commercieel zijn en interessant kwa afstamming voor bijv. de veulen veilingen etc.
Prijs voor de hengst niet gelijk aan de orde.
Mag jonge veel belovende hengst zijn maar ook een bewezen hengst.
Ik heb zelf nog niet echt iets waarvan ik zeg ja dat word hem dus sta geheel open voor jullie ideeën
Wat foto's van de merrie
3 jarige op de keuring

Met haar veulen van Denver us

In de sport

Haar zoon van Rousseau

Half zus van just wimphof welke wij ook in bezit hebben

Edit
Moest even de juiste fotos er bij plaatsen
ik ken meerdere nakomelingen natuurlijk wel maar alsnog vinden we het best lastigs iets te bedenken met zoveel keuzes en toch om het jazz flemming etc vrij te houden.

die fokt ook heel groot we hebben er een geweldige extreme us hengst van 2024 van die al 165 plus is