Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Lieser schreef:EngeltjeS schreef:M.a.w. mijn ervaring is dat ze zeker tot hun 7e blijven groeien in hoogte.
Zou het daarbij nog uitmaken of het een ruin of een merrie is?
Elisa2 schreef:Heb je ook een standfoto? Daarmee vind ik het makkelijker inschatten. Voor haar leeftijd is ze in ieder geval al flink aan de maat.
Kabayo schreef:Mijn merrie was met 22 maanden 162. En nu als 3,5 jarige 167
Mijn ervaring is dat ze na 2 jaar niet enorm veel meer groeien
Dus dat ligt echt aan het paard. Wel een KWPNer trouwens. Was in januari 2024 1,63. December 2024 was ze 1,68 en december 2025 1,70. Dus tussen 3,5 en 4,5 wel nog "maar" 2cm.
. Overigens wel een stuk minder breed tegenwoordig. Van een breed bespierde koudbloed (Fjord), heeft hij nu meer de bouw van een slanke warmbloed (Anglo Arabier)
. Blacky94 schreef:Kabayo schreef:Mijn merrie was met 22 maanden 162. En nu als 3,5 jarige 167
Mijn ervaring is dat ze na 2 jaar niet enorm veel meer groeien
Die van mij is tussen 2,5 en 4,5 nog iets van 7cm gegroeidDus dat ligt echt aan het paard. Wel een KWPNer trouwens. Was in januari 2024 1,63. December 2024 was ze 1,68 en december 2025 1,70. Dus tussen 3,5 en 4,5 wel nog "maar" 2cm.
Succes TS! Als ze nu al zo hoog op dr billen is zou ik ergens hopen dat ze dat qua stokmaat ook wel zou moeten halen. Maar het zal idd wel een gokje blijven.
Kabayo schreef:Blacky94 schreef:Die van mij is tussen 2,5 en 4,5 nog iets van 7cm gegroeidDus dat ligt echt aan het paard. Wel een KWPNer trouwens. Was in januari 2024 1,63. December 2024 was ze 1,68 en december 2025 1,70. Dus tussen 3,5 en 4,5 wel nog "maar" 2cm.
Succes TS! Als ze nu al zo hoog op dr billen is zou ik ergens hopen dat ze dat qua stokmaat ook wel zou moeten halen. Maar het zal idd wel een gokje blijven.
Ja klopt denk ik wel dat het echt aan het paard ligt. Vaak groeien ruinen nog wel een stuk na een castratie is de ervaring.
Mijn Fries was bijvoorbeeld als 2 jarige 157 en na haar 3e altijd 163 gebleven
paardje87 schreef:Ik ga volgende week die kant op, ivm het weer de afgelopen dagen moeten verzetten. De minimale is wel echt 1.55 en ik ben mij bewust van het feit dat een 20 maanden oude haflinger kopen dan wel een risico is omdat je het nooit 100% zeker zal weten. Moeder is sinds kort niet meer in hun bezit dus kan daar niet mee vergelijken helaas.