Oehlala schreef:Uiteindelijk commercieel is een goed paard, ongeacht afstamming. Daarbij moet je als fokker wel altijd in je hoofd houden dat je het veulen evt. moet aanhouden. De veulenverkopen zijn gewoon ingestort en dat zal dit jaar niet anders zijn. Het feit dat er onnoemelijk veel geld wordt uitgegeven aan stippelveulens met, op het oog niet de beste kwaliteit, zegt al genoeg. Ze zijn zelf ook de weg kwijt.
De merrie zelf is of komt niet uit een zeer bijzonder lijntje, zit wel wat sport in, maar dat 'gebrek' aan commercie ga je ook niet oplossen met een commerciële hengst. Bovendien wat is een commerciële hengst?
Die, die veel dekt is vooral commercieel voor de hengstenhouder, die, die weinig dekt, kent niemand.
(of het moet net een hengst zijn die niet tot weinig beschikbaar is en op GP level loopt en je toevallig een merrielijn hebt waarmee en aan sperma en op de veiling kunt komen).
Dus tja, ben zelf van mening dat je daar als fokker goed over moet nadenken en dan kom ik terug op mijn eerste zin, een goed paard is een commercieel paard, ongeacht afstamming.
Conrad (ik heb geen aandelen) bevrucht zeer goed trouwens, dus ik verwacht dat zijn verse sperma goed zal zijn. Ik denk dat hij op deze afstamming een goede toevoeging is en ook rijbaarheid en kwaliteit kan toevoegen.
Wil je de merrie vanuit huis dekken of ergens neerzetten? Ik meende dat je van België bent, Hanna Remans in Oudsbergen werkt met een drachtigsheidstarief.
Zijn er hengsten of bloedlijnen die jouw zelf aanspreken? Dan kunnen we misschien meedenken.
Voor echt te kweken voor de sport denk ik aan pegase, comme il faut, Dourkhan, Clintrexo… ik wil vooral kijken naar de Zangersheide paarden, ik wil niets van Dominator want volgens mij zou dit geen goede combinatie zijn met mijn merrie.