Bijna 4 jaar geleden kreeg Passion haar laatste veulen
Helaas hebben we haar ondanks veel inzet de jaren erna niet meer drachtig gekregen.. vorig jaar dan maar wederom op tijd begonnen. Eerst leek ze maar niet hengstig te worden, en ineens was ze hengstig. Op de gok maar geïnsemineerd met het idee dit gaat wederom een lang seizoen worden. Maar nee. In één keer raak! Absoluut niet verwacht, maar na jaren gust zo enorm welkom!
Passion is een Kroon Sport merrie van Heitrak’s Marvin. We hebben samen ZZL+10 gereden.
Daarnaast heeft ze vele shows gewonnen en kan ik het hele huis behangen met haar gewonnen linten en sjerpen.

Haar dochter Pretty Perfect (Goldstar du Bois) rijd ik ZZL+4

Passie is 30 maart 2025 geïnsemineerd, dat betekent dat wij tussen 23 februari en 5 maart ongeveer een veulen verwachten. Mocht alles goed gaan. Want wat vind ik het weer mega spannend!
Voor het vaderschap tekent Goldwin’s Hoeve’s Dreamy. Al jaren ben ik weg van de pony’s van deze fokker. Dus super leuk dat ik ‘haar lijntje’ kan combineren met onze pony.

Voor degene die het leuk vinden onze eerdere topics terug te lezen;
In 2018 werd Milente’s Pomme Pidou geboren.
Pomm is een Cassanova du Bois uit Passion, en verkocht. Inmiddels Sport Predicaat.
[FA] [VOLG] Welsh NWR cadeautje van Cassanova du Bois
In 2019 werd Milente’s Perry Pryce geboren.
Perry is een Spring Star’s Spirit uit Passion, en rijdt inmiddels internationaal FEI Z2. Ook Sport Predicaat.
[FA] [VOLG] Welsh NWR x Welsh B, wie volgt mee?
In 2020 werden er twee veulentjes geboren.
Milente’s Prince Winston, van Leuns Veld’s Winston JR uit Pret. Winnie is verkocht aan onze trouwe bijrijdster.
Milente’s Prime Power, van Spring Star’s Kensington uit Passion. Power is verkocht en 3x Nederlands Kampioen geworden. Sport Predicaat.
[FA] Twee Welsh sportpony's in de maak!
In 2021 werd Milente’s Pretty Special geboren.
Spekkie is een Veenstra’s Krack uit Pret, en verkocht aan een super leuke bokker.
[FA] Welsh Sportpony ronde 4 in de maak!
In 2022 kwamen Milente’s Pumpkin Spice (wederom een Veenstra’s Krack uit Pret) en Milente’s Past & Present (Majan’s Milan uit Pass) ter wereld. Pasta is gebleven; en moet mijn nieuwe sportpony worden.
[FA] Welsh Sportpony’s ronde 5; we gaan weer voor dubbel geluk!

2023 hadden we geen veulen, dus hebben we maar een merrie met veulen gekocht.. Belle Amie met haar veulen Lilou.
In 2024 had Bella een veulen van de Duitse Genesis BL, deze Bon Bravour hebben we nog in de opfok staan
[FA] Welsh Sportpony ronde 6: met een vleugje Duits!
En in 2025 had Bella een veulen van Fleetwood Mac. Helaas ons kortste topic ooit want we hebben dit veulen moeten laten inslapen door een ongeluk. Bella was Ster Sport en is hierna verkocht.
[FA] Welsh Sportpony ronde 7; op naar een nugget
Ik vind het echt mega spannend dit jaar: ik duim dat alles goed mag gaan tijdens de bevalling en we een gezonde merrie en veulen houden.
Durven jullie een gokje te doen naar datum en geslacht?