[KS-MK] 'Oma' wordt echt (en nep) oma in 03&04 '26

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Myrthee_

[KS-MK] 'Oma' wordt echt (en nep) oma in 03&04 '26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-25 13:04

Welkom allemaal!

Aangezien we de laatste 100 dagen inmiddels al een beetje aan het aftellen zijn vind ik dat het tijd werd voor een topic.

Degene die mij al langer kennen weten dat mijn fokcarriere is begonnen in 2015 met Kriebel en zijn moeder Madammeke, die we uiteindelijk altijd Oma hebben genoemd. Naast Kriebel heeft ze ook Abby gegeven in 2018, welke nu voor het eerst zelf mama mag worden.

Dit was Abby als hummeltje, samen met haar fantastische moeder:

Afbeelding

En wat recenter:

Afbeelding

Abby is een Dallas VDL x Hamilton x Purioso. Ze is drachtig van de Zangersheide hengst Django Z.
Helaas is zij pony gebleven en meet zij 1.55m. Hierdoor is zij nog niet op de keuring geweest.
Abby is uitgerekend op 22 april 2026. Dit maakt haar vandaag 210 dagen drachtig.

Afbeelding

Momenteel is ze al met zwangerschapsverlof want eh:

Afbeelding

Het zadel schuift door haar mooie dikke buik, en motivatie heeft ze ook niet echt meer.

Naast Abby is haar beste vriendin ook weer drachtig.
Illustrade, of Lilly zoals wij haar noemen is een Davino V.O.D. x Jazz van 1.65m.
Zij is op 21 april uitgerekend van Füchtels Floriscount OLD. Vandaag zit zij op dag 236, wat bekend dat we waarschijnlijk met een dag of 100 een veulentje kunnen verwachten.
Lilly heeft eerder veulens gehad en is een fantastische moeder.

Afbeelding

In 2022 is ze bevallen van Spruit (v. Filou) die nog bij mij is, al is hij op zoek naar een nieuw huis:

Afbeelding

In 2023 is ze bevallen van Tamiël (v. Frankie Lee) die is verkocht naar Frankrijk:

Afbeelding

In 2025 is ze bevallen van Verdorie (v. Merlot VDL) die is verkocht naar een fijne amazone 10 minuten bij ons vandaan:

Afbeelding

Recentere foto van Lilly:

Afbeelding

Beide merries doen het nog top en staan er goed bij, ondanks dat Lilly verdacht werd van placentitis en hiervoor een tijd medicatie heeft gehad. Gelukkig is alles goed verklaard nu!

Ik ben erg benieuwd naar wat ze gaan geven en vind het onwijs spannend dat ik een 3e generatie krijg. Ook is het de eerste keer dat ik 2 veulens in hetzelfde jaar verwacht.

Volgen jullie mee? *\o/*

Gloriosa

Re: [KS-MK] 'Oma' wordt echt (en nep) oma in 03&04 '26

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 13:27

Ik volg! Ga je de veulens houden,

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 13:38

Wat leuk! Ik volg mee :):)

Lyona
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 15:24

Jaaa ik volg ook weer mee! :D

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-25 15:56

Leuk dat jullie komen volgen!

Gloriosa, in principe is het de bedoeling dat ze worden verkocht, maar als we merrieveulens krijgen moeten we nog even extra nadenken ben ik bang.

Lyona, leuk dat je er dit jaar ook weer bij bent :D

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 14:19

De dames hebben even heerlijk gegraasd in de polder.

Zag bovendien een foutje in mijn OP. Lilly is 21 maart uitgerekend, en niet april.

Afbeelding

Afbeelding