Aangezien we de laatste 100 dagen inmiddels al een beetje aan het aftellen zijn vind ik dat het tijd werd voor een topic.
Degene die mij al langer kennen weten dat mijn fokcarriere is begonnen in 2015 met Kriebel en zijn moeder Madammeke, die we uiteindelijk altijd Oma hebben genoemd. Naast Kriebel heeft ze ook Abby gegeven in 2018, welke nu voor het eerst zelf mama mag worden.
Dit was Abby als hummeltje, samen met haar fantastische moeder:

En wat recenter:

Abby is een Dallas VDL x Hamilton x Purioso. Ze is drachtig van de Zangersheide hengst Django Z.
Helaas is zij pony gebleven en meet zij 1.55m. Hierdoor is zij nog niet op de keuring geweest.
Abby is uitgerekend op 22 april 2026. Dit maakt haar vandaag 210 dagen drachtig.

Momenteel is ze al met zwangerschapsverlof want eh:

Het zadel schuift door haar mooie dikke buik, en motivatie heeft ze ook niet echt meer.
Naast Abby is haar beste vriendin ook weer drachtig.
Illustrade, of Lilly zoals wij haar noemen is een Davino V.O.D. x Jazz van 1.65m.
Zij is op 21 april uitgerekend van Füchtels Floriscount OLD. Vandaag zit zij op dag 236, wat bekend dat we waarschijnlijk met een dag of 100 een veulentje kunnen verwachten.
Lilly heeft eerder veulens gehad en is een fantastische moeder.

In 2022 is ze bevallen van Spruit (v. Filou) die nog bij mij is, al is hij op zoek naar een nieuw huis:

In 2023 is ze bevallen van Tamiël (v. Frankie Lee) die is verkocht naar Frankrijk:

In 2025 is ze bevallen van Verdorie (v. Merlot VDL) die is verkocht naar een fijne amazone 10 minuten bij ons vandaan:

Recentere foto van Lilly:

Beide merries doen het nog top en staan er goed bij, ondanks dat Lilly verdacht werd van placentitis en hiervoor een tijd medicatie heeft gehad. Gelukkig is alles goed verklaard nu!
Ik ben erg benieuwd naar wat ze gaan geven en vind het onwijs spannend dat ik een 3e generatie krijg. Ook is het de eerste keer dat ik 2 veulens in hetzelfde jaar verwacht.
Volgen jullie mee?