Hengst bij hengstenstation

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Svdsport

Hengst bij hengstenstation

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 01:59

Hallo,

Wie kan me uitleggen wat de kosten zijn van een goedgekeurde hengst op een hengstenstation, en hoe het deksysteem precies werkt?

Bv. hoe vaak moet een hengst springen(1x per dag denk ik), hoeveel rietjes brengt
dat gemiddeld op, en wat zijn de extra kosten die betaald moeten worden voor de vermarkting van sperma.

Ik zie veel kleinschalige mensen die hun hengst bijvoorbeeld bij Holstud o.i.d. beschikbaar stellen.

Zou je dit zelf ook aanraden?

Elisa2

Re: Hengst bij hengstenstation

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:41

Bel Holstud even op zou ik zeggen, die kan jouw vragen het beste beantwoorden.

Een hengst hoeft niet iedere dag te springen, ligt echt aan de vraag/aanbod en ook of sperma ingevroren wordt of niet. Het aantal rietjes wat er vanaf komt varieert per sprong/ hengst.
Als je je hengst thuis wilt houden en niet standaard op een dekstation wilt zetten dan is er prima samen te werken met Holstud.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:10

Het ligt enorm aan de populariteit vd hengst. Sommigen hebben de hengsten aan huis staan en brengen het enkel als er een bestelling binnenkomt. Aantal rietjes ligt aan bewegelijkheid van de opbrengst. Ook vers en/of diepvries is verschillend aantal rietjes, sommige hengsten zijn enkel diepvries of vers te verkrijgen. Kosten zal je moeten bespreken. Waar heb je de info voor nodig? Studie?