Gangenpaarden dekhengsten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_1

Gangenpaarden dekhengsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:52

Hoi! Ik hoop dat dit hier op de goede plaats staat, zo niet, dan pas ik het graag aan..

Komend seizoen wil ik mijn partbred Tennessee Walking Horse merrie voor het eerst laten dekken en ik ben me daarvoor aan het oriënteren op passende gangenpaarden dekhengsten. Ik zoek niet specifiek binnen de Tennessee Walkers, ik vind Rocky Mountains en IJslanders bijvoorbeeld ook leuk, maar het moet qua type natuurlijk wel goed passen. Mijn merrie is een TWH x partbred New Forest en 145 groot. Hoewel ze in aanleg een mooie viertakt kan lopen, mag deze nog wel iets verbeterd worden, even als haat galop. Ik zoek dan ook een hengst die goed zijn (viertakt) gang vererft. Het veulentje dat ik wil fokken moet mn geschikt zijn voor heerlijke lange buitenritten, endurance, TREC, western en veel plezier :)

Wie o wie heeft of kent er een leuke hengst? KI is een optie, maar liever laat ik haar natuurlijk dekken en dan is het fijn als het niet verder is dan een uur of drie rijden vanaf Nijmegen. België en een deel van Duitsland zijn dus zeker ook opties.

Ik ben heel benieuwd!
Afbeelding