[VOLG] The Fantasy Continues

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

candalisa

[VOLG] The Fantasy Continues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 10:15

Op 16-6-16 were deze dame een maand voor de uitgerekende datum geboren. Bijna 10 jaar geleden maar deze avond weet ik nog minuut tot minuut te vertellen. Mijn merrie die er een handje had om ruim een maand langer te dragen was net de 300 dagen gepasseerd em ik was die avond vast stro gaan halen bij de boer zodat het niet allemaal op het laatste moment zou moeten. Ook had ik de birth alarm maar even een keer omgehangen om de batterijen te controleren. En mijn kaart nog opladen enz. Ze had nog geen uier dus ook nog geen nut om te testen.
Iets na 01:30 werd ik gebeld door het alarm ook
de stalhouder stond in de bel lijst dus ook die werd gebeld.. We dachten eerst misschien koliek maar eenmaal op stal (10 minuten later) stond er al een veulen in de stal. Ze kwam zo snel dat de placenta aan haar vast zat en de navel streng niet geknapt was.
Stalhouder had de dierenarts gebeld want ze was officieel veel te vroeg.
Maar moeder en kind kregen een “clean Bill of health” en stond ik verwonderlijk te kijken naar een Champagne Merrie veulen die de naam Sydney kreeg.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb met wat hulp Syd zelf zadelmak gemaakt iets waarvan ik zei dat ik nooit zou doen omdat ik daar te onzeker voor was.
We hebben onze eerste punten in de dressuur gehaald en onze eerste western wedstrijd gewonnen. En dat met mijn eigen gefokte veulen.
Toen haar moeder Sal overleed heb ik getwijfeld Syd te verkopen. Ik ging heel veel vergelijken en zij is een heel ander paard dan Sal was. Maar diep van binnen kon ik het niet.
Toen kwam de beslissing om met haar een veulen te fokken.
En zo gezegd zo gedaan.

Deze knappe hengst is de aanstaande vader

Afbeelding

Sydney nadert nu bijna 200 dagen en ik kijk zo enorm uit naar uit naar dit veulentje. Ze doet het enorm goed en is uitgerekend in april.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding