Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Desi_2409 schreef:Ik hoop juist dat mijn 2,5 jarige niet te groot wordt. Ze is nu al 1.67. Ze niet naar de opfok gegaan, maar hier in de kudde opgegroeid, dagelijks weidegang, onbeperkt kuil/hooi en goed krachtvoer. [ Afbeelding ]

BigOne schreef:Vaak komen er in het werk wel wat cm bij, paard van vriendin was 163 met 4 en 172 met 7.
Terwijl haar vader bijna 180 is. Dus het zegt niet alles Ibbel schreef:Na de leeftijd van 3 jaar nog 1-2% groeien is een beetje waar de normaalwaarde-groeicurves van uit gaan.
En die ervaring heb ik ook.
Bij 157 kom je dan op 160 uit bij 2% groei. Veel meer zou ik niet op rekenen. 5% of meer is echt extreem. De groeischijven in de pijpbeenderen sluiten al met 1 jaar en daar komt uiteindelijk de meeste hoogte vandaan.

Elisa2 schreef:Touwtjesmethode kan vanaf jaarling en is altijd heel betrouwbaar.
Ik had er een van 1.55 op 2,5 jarige leeftijd en die werd 1.65cm, mijn ervaring is dat ze nog door kunnen groeien tot hun 7e dus ik zou niet zo snel wanhopen. En als het paard papier heeft dan is het wijs om naar het gemiddelde in de merrielijn te kijken.