Wordt mijn jaarling schimmel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yarkayunda

Wordt mijn jaarling schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 09:45

Hallo ik heb een jaarling merrie en ik twijfel of ze wit wordt. Zeker als het geregend heeft zie ik wat witte haren tussendoor komen. Haar moeder is een schimmel en haar vader is grullo. Het is dus wel mogelijk dat ze een schimmel is.
Wat denken jullie?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

LaDonna75

Re: Wordt mijn jaarling schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:46

Het zou kunnen. Heb je een foto van haar als jong veulen?

yarkayunda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 09:50

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit is ze als veulen en dit voorjaar

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:58

Hoe is haar staart? Vindt je daar lichtere haren in? Vaak is de staart een goede plek om aan te zien of ze gaan schimmelen.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:20

Als je een foto van haar als pasgeboren veulen hebt (tot een week ongeveer) kun je het vaak ook wel zien.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:25

Aan de kleur rond de ogen zou ik vermoeden dat ze geen schimmel wordt, dan was ze waarschijnlijk lichter geweest rond de ogen, of een rode oogrand ipv een zwarte, al heb ik geen ervaring met het kleur grullo.

Mijn zwarte hengst had als jaarling zelfs wat witte staartharen, sommigen beweerden zelfs dat ie schimmel zou worden (onmogelijk, heeft geen schimmels in de eerste generaties in zijn pedigree, en schimmel is dominant kleur). Hij is uiteindelijk zwart geweest en gebleven, alleen nu de laatste jaren krijgt wordt het een grijsaard :) (hij is er intussen 28).

yarkayunda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 10:43

Ik heb helaas geen foto’s van toen ze net geboren was. Wel heeft ze al wat witte haren op haar neus, hier een foto daarvan en van haar staart:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:00

Heb je een foto als veulen waarbij er nog niet verhaard wordt vanuit de veulenvacht?
Degenen die er nu staan is de verharing al op gang namelijk. De benen zijn erg zwart wat ook kan duiden op schimmel (heb het al vaker gezien bij creme verdunning dat brilletje er niet was maar wel het zwarte op plekken waar huid direct op bot zit).

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:00

Kans is wel aanwezig! Mijn zeker schimmel jaarling begint nu ook overal witte haren te krijgen (hoofd, romp. benen) alleen de staart en manen zijn nog zwart (hij is bruin geboren). Zeker zeggen lijkt me lastig in verband met de gekke verharingen die ze soms hebben!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:07

Neonlight schreef:
Heb je een foto als veulen waarbij er nog niet verhaard wordt vanuit de veulenvacht?
Degenen die er nu staan is de verharing al op gang namelijk. De benen zijn erg zwart wat ook kan duiden op schimmel (heb het al vaker gezien bij creme verdunning dat brilletje er niet was maar wel het zwarte op plekken waar huid direct op bot zit).

Precies dit.

@ hwn Mijn schimmel (bruin geboren) heeft zwarte oogranden ;)