Stal fan 't Heuvelland breidt uit!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Friesfanaat

Stal fan 't Heuvelland breidt uit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-25 09:06

Sinds februari 2023 ben ik de trotse eigenaresse van 2 prachtige friese merries. Julia fan Melman en Meiske fan Melman. Al jaren ben ik besmet met het Friese-paardenvirus en nu had ik dan eindelijk maar toch mijn 2 eigen paarden.

We hebben ze van begin af aan aan huis kunnen houden maar al snel vonden we de ruimte die we voor ze hadden te klein. Na een emigratie van Noord-Groningen naar Zuid-Limburg met meer grond en een grotere stal was de keuze om beide merries te laten dekken dan ook al snel gemaakt.

Voor 2026 hopen wij dus ook de volgende 2 veulens gezond en wel ter wereld zien te komen:

Julia fan Melman (Tymen 503 x Wimer 461)

Afbeelding

x Rutger 546 (Auwert 514 x Maurits 437)

Afbeelding

Dit veulen verwachten wij rond 29 maart 2026

&

Meiske fan Melman (Eise 489 x Wimer 461)

Afbeelding

x Matthys 504 (Norbert 444 x Beart 411)

Afbeelding

Dit veulen komt als alles goed gaat rond 17 juni 2026 ter wereld <3

We kijken er enorm naar uit en hopen dat er 2 gezonde, mooie en lieve veulens uit komen volgend jaar.

Kabayo

Re: Stal fan 't Heuvelland breidt uit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 10:08

Ik volg mee, mooie combinaties <3

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-25 12:59

Kabayo schreef:
Ik volg mee, mooie combinaties <3

Leuk! Ben zelf ook echt enorm benieuwd wat ze ervan maken! <3

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 13:51

Ik volg ook mee! Niet heel veel Friesenverstand maar prachtige merries en erg aansprekende hengsten heb je gekozen

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-25 17:11

Lyona schreef:
Ik volg ook mee! Niet heel veel Friesenverstand maar prachtige merries en erg aansprekende hengsten heb je gekozen

Leuk! Dankjewel! <3

Gyselle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 11:12

Leuk! Ik volg ook mee :D

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 11:16

Mooie dames! Ik kom ook graag meevolgen. Waarschijnlijk grotendeels onder een meeleessteentje

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-25 12:11

Het is hier wat stilletjes. Zelf een week in de lappenmand gelegen en de week daarvoor al niet kunnen rijden omdat ik van Meiske afgevallen was, precies op m'n stuitje dus lopen is nog steeds pijnlijk. Hoop vandaag weer even te kunnen gaan longeren en Meiske in elk geval ook weer te rijden. Julia stap ik zelf tot na het veulen niet meer op. Die mag lekker aan de longeerlijn en af en toe nog even met de dochter van mn vriend rondrijden :)

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 17:26

Nou, vandaag een mijlpaal voor Julia.

200 dagen drachtig! Ze wordt echt mooi bol. Qua werk loopt ze af en toe nog even aan de longeerlijn, vindt rijden niet meer eerlijk naar dr toe maar wat conditie-werk kan natuurlijk geen kwaad :)

Afbeelding

Meiske is vandaag 121 dagen drachtig en die loopt nog lekker haar rondjes. Woensdag nog even voor een laatste keer scannen (dan ben ik weer rustig O:) ) en dan krijgen ze beide de Rhino-entingen nog :)

Afbeelding

Merk dat ik het zelf spannender begin te worden. Af en toe al behoorlijk de zenuwen erin. Heb al best regelmatig veulens geboren zien worden maar je allereerste eigen gefokte is toch andere koek :))