Veel van jullie kennen mijn topper Juna wel, ruim 11 jaar geleden was zij het eerste veulentje dat mijn zusje en ik fokten, uit ons allereerste paard. We hebben haar helemaal zelf ingereden en opgeleid en inmiddels mogen we samen Zware Tour starten, iets wat ik ongelooflijk gaaf vind en waar ik heel trots op ben! We zijn rustig aan het oefenen op de piaffe, passage en de wissels om de pas en het gaat steeds een stukje beter. Haast hebben we totaal niet, we zien wel wanneer we de ring in kunnen, als dat over een paar jaar is is het ook prima!
Juna is zeker geen typisch dressuurpaard, ze heeft heel veel volbloed in haar lijn en is daardoor onder andere wat neerwaarts gebouwd. Ze heeft wel een enorme instelling, en is wakker, maar altijd heel braaf. We vonden dat een Secret-zoon daar heel goed op zou passen, zeker ook omdat we de galop heel graag willen verbeteren. We hebben gekozen voor Nashville SW (Secret x Jazz). Een hengst met veel front, een hele goede galop en ook een fantastisch karakter.
We zijn zo onwijs benieuwd naar het veulen!
Ik ga proberen hier af en toe een update te plaatsen, haar buik begint al wat dikker te worden, dus wel leuk om dat een beetje bij te houden, zal van de week eens een foto maken!
Nashville SW

Juna