koend schreef:Waarom wil je een natuurlijke dekking?
De prijs, de romantiek of heb je nog een andere reden?
Wil je een natuurlijke dek uit de hand ( voor de paarden 3cht niet zo romantisch hoor) of wil je ze gewoon samen op de weide?
Ik ben ,zowel voor dier als mens, tegen kunstmatig gedoe met de voortplanting, tenzij er een dringende medische reden voor is. Vanuit mijn geloof in God de Schepper van de natuur. Hengsten die niet in staat zijn om op een merrievriendelijke en liefdevolle manier te dekken (dat wordt wel eens als reden gegeven om niet natuurlijk te laten dekken) daar zou ik geen veulen van willen want karakter is erfelijk. De enige reden dat ik voor k.i. zou gaan is als de gewenste hengst al overleden zou zijn .Dan kan het niet anders meer.
Maar goed, ieder zijn \haar paard, en ieders vrije beslissing. Dat gedoe met embryotransplantaties, klonen enzo dat vind ik helemaal vreselijk. In het geval van ts zal dat hopenlijk ook niet aan de orde zijn want bij Tinkers zal men toch nog niet zo ver zijn afgedwaald ,want de financiele belangen waar het allemaal om draait zijn daar voor zover ik weet niet zo buiten proporties dat dat zou gaan opleveren. Dus er is vast en zeker ergens een merrievriendelijke natuurlijk dekkende hengst beschikbaar.