nakomelingen van White Dream

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AM_Horses

nakomelingen van White Dream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-25 09:42

Er was me gevraagd om een pagina te maken voor de nakomelingen van onze Cremello hengst White Dream GF.
Ondertussen zijn er ook al echt een aantal. Hopelijk kunnen we leuke verhalen delen over onze goud gekleurde toppers <3

Afbeelding

Afbeelding

Zelf ben ik ook nog in bezit van nakomelingen en dit jaar veulens. Ik praat daarom gezellig mee.
Alle eigenaren van een nakomelingen of fokkers wees welkom :j
Laatst bijgewerkt door balance op 14-06-25 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: In overleg met TS titel aangepast

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-25 11:15

Zelf heb ik dit jaar drie geweldige veulens

Finn uit mijn Jazz merrie
Afbeelding

Shadow uit Rosareina (Formidable x Houston)
Afbeelding

En Vajèn uit merrie van Emilion x Esteban Afbeelding

Ik zal later mijn drie jarige en jaarling nog voorstellen. Ik ben helemaal weg van ze <3

fokfanaat

Re: White Dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 11:26

prachtig zo'n valk! hoe doet hij het onder het zadel? Heb je daar ook nog foto's en film van?

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-25 13:04

Ik ben helemaal weg van mijn valkje en overweeg om hem op te fokken. Nu krijg ik best wat vraag naar hem. Maar hij had mij hart al wel gestolen. Kan echt goed lopen!

Broertjes nu <3
Afbeelding

White Dream ging heel fijn. Nu hij echt weer dekt merk je dit lichamelijk wel echt aan hem. Dus even iets minder rijden en tussendoor leuke dingen doen. We hebben voor het eerst lange lijnen gedaan. Dat pakte hij ook echt top op.
Oudere foto's
Afbeelding
Afbeelding

Kvikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 14:43

Ooh jaa, wat leuk! Ik stel mijn jaarling merrie Fiore graag voor. Zelf gefokt uit mijn quarter/bwp merrie. Ik wilde graag groter fokken uit mijn merrie en een paar punten die mijn merrie wel verbeterd kon hebben. Ik vind haar heel goed gelukt. De punten die verbeterd konden worden zijn meer dan verbeterd en ze is nu al groter dan haar moeder. :=
Net geboren
Afbeelding
Paar dagen geleden
Afbeelding
Ze kan ook echt leuk lopen, en heeft een mooie hoofd/hals houding van zichzelf.
Afbeelding

Springen doet ze ook heel graag.. ik ga wel eens wandelen met haar en als we dan ergens een omgevallen boom tegen komen moet ik opletten want ze wilt er echt overheen vliegen.. _/-\o_ precies wat ik wilde een leuk allrounder paardje waar ik ook wedstrijden mee kan gaan rijden maar meer voor de leuk niet omdat het moet.
Ik ben heel blij dat ik voor deze hengst gekozen heb!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 15:37

Afbeelding

Op 25-5-25 is mijn Vita Solo geboren uit mijn zelfgefokte merrie O Solo Mia V: Gladiator x Stb Sport V: Sir Donnerhall x Sport V: Maraschino.

Super super lief veulen, ondanks 2 weken overdragen was ze wel wat dysmatuur, maar gelukkig nu helemaal bijgetrokken.

Afbeelding

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 22:53

Geboren 13 mei 2023, Wild King.
Merrie is een tinker x haflinger.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier net 2 jaar

inamulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 10:11

fokfanaat schreef:
prachtig zo'n valk! hoe doet hij het onder het zadel? Heb je daar ook nog foto's en film van?

Het valkje waaronder je reageert is een veulen van dit seizoen <3

Zijn eerste nakomelingen zijn nog niet op een leeftijd voor onder het zadel en worden deze zomer 3 jaar :j

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 12:29

Bedoel de hengst zelf, die is toch al een jaar of 7.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-25 13:36

Hij doet het heel goed onder het zadel. We hebben hem de tijd gegeven om te ontwikkelen. We zullen binnenkort een keer oefenrondje doen. Op vreemd terrein is hij braaf. Het is sterker worden en regelmaat opdoen op ander terrein.
Nu hakt het dekken er even in. Maar ik heb geen haast. Verwacht dat het ineens heel snel kan gaan. Ik mag gewoon gelijk z starten. Maar eerst een beetje ervaring op gaan doen.

Het valkje is echt iets bijzonders. Ik hoop hem stiekem aan te kunnen houden.

Ik heb geen recent beeldmateriaal. Maar vindt hem steeds mooier worden

Dunkeedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 20:04

Ik meld me hier ook. Ben niet echt actief op bokt, maar zal proberen af en toe wat te plaatsen.
Ik ben sinds vorig jaar de eigenaresse van Torvi, nu 2 jaar oud.
Ze doet het heel goed, groeit ook goed! Haalt sowieso de 165 wel als ik haar zo inschat.
Momenteel staat ze in de opfok op de manege van mijn schoonouders waar mijn andere paard ook staat.
Afbeelding
Afbeelding

Leuke vergelijking, dit was vorig jaar:
Afbeelding

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-25 22:08

Wauw wat is Torvi mooi aan het ontwikkelen! En al groter als haar moeder := ik vond haar als jaarling al niet klein. Dan gaat ze wel richting de 1.70

Kiki. King is zo'n stoere bink <3 vind hem geweldig!

Mer. Prachtig meisje <3 vindt de foto's met de kids zo lief. Echt genieten zo'n veulen.

Ik ben al een tijdje niet bij mijn jaarling merrie geweest. Maar omg ze is huge :oo
Naast haar halfzus van 3 jaar :') ik gok dat deze merrie ook zeker rond de 1.65 is. Kreeg deze foto van de week.
Afbeelding

Ze had een tijdje terug een klap gehad op haar borst. Wat een grote hematoom is geworden. Uiteindelijk laten drainen door de dierenarts. Binnenkort maar even langs gaan.

Als baby <3 Jazzy
Afbeelding

Skogan

Re: nakomelingen van White Dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 10:43

Wat een leuke hengst ! heb je zijn afstamming ?

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-25 11:00

Skogan schreef:
Wat een leuke hengst ! heb je zijn afstamming ?

Weissgold GF x Mascarpone gf
Oldenburg gefokt (verder in de pedigree zitten oa Weltmeyer, White Magic en Phillipo)
Hij is in Duitsland geboren toen nog bij gestut Falkenhorst (GF) maar helaas bestaat deze niet meer.

Ik zie zojuist dat de pagina in uitgelicht staat! Super leuk

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 11:42

Bedankt, ik ken niet alle lijnen van Gwendolyn, daarom mijn vraag.
Ja, Falkenhorst is verhuisd naar Frankrijk en 2jr later de fokker is gestorven :(

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-25 12:34

Skogan schreef:
Bedankt, ik ken niet alle lijnen van Gwendolyn, daarom mijn vraag.
Ja, Falkenhorst is verhuisd naar Frankrijk en 2jr later de fokker is gestorven :(

Klopt. Ik heb nog met regelmaat contact gehad met Gwendolyn. White Dream hebben we idd uit Frankrijk geïmporteerd

grvh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 09:29

Wij kregen dit jaar onze 2de nakomeling van deze geweldige hengst
Het is een knappe perlino dame geworden met een fantastisch karakter!

Hieronder nog een paar leuke foto’s van onze Waikiki DCH

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes
Greet
De Crème Hoeve

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-25 16:39

Greet wat is ze prachtig <3
En weer dubbele verdunning. Wat een jackpot!

Het ziet er naar uit dat Vajèn een nieuw baasje heeft gevonden. Ze is ook zo verschrikkelijk lief en makkelijk. Ik had vooral een galloperend veulen verwacht uit een spring gefokte merrie _O- ze draaft vooral. Maar well echt fijn drafje :j

Ik ben dit jaar echt slecht in alles bijhouden en foto's te maken. De boys zijn zo verschrikkelijk leuk. Slapen naast elkaar op de wei. Spelen, enorme knuffels. Il zal mijn best weer gaan doen om ze vast te leggen

Voor het eerst is buiten eu een veulen van White Dream geboren. Merrie is in Nederland geinsemineerd in opdracht. Nu een prachtig cremello merrietje in Pakistan. Toch wel apart. In mijn verhaal op insta heb ik haar gedeeld.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 17:01

Wat leuk zeg zo'n nakomeling in pakistan.
Ik ben je net gaan volgen op insta :)

Leuk dat Vajèn een huisje gevonden heeft. 't is ook wel echt een knap veulen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 17:14

AM_Horses schreef:
Hij doet het heel goed onder het zadel. We hebben hem de tijd gegeven om te ontwikkelen. We zullen binnenkort een keer oefenrondje doen. Op vreemd terrein is hij braaf. Het is sterker worden en regelmaat opdoen op ander terrein.
Nu hakt het dekken er even in. Maar ik heb geen haast. Verwacht dat het ineens heel snel kan gaan. Ik mag gewoon gelijk z starten. Maar eerst een beetje ervaring op gaan doen.

Het valkje is echt iets bijzonders. Ik hoop hem stiekem aan te kunnen houden.

[ Video ]
[ Video ]
Ik heb geen recent beeldmateriaal. Maar vindt hem steeds mooier worden

Ik zou hem ook houden, er zit een fijn veertje op :j

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-25 10:24

Naast zijn fijne beweging is hij ook echt verschrikkelijk lief <3

De knappe jongens na een verkoelende douche <3

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-25 13:57

Gisteren was de thuiskeuring en had ik ze allemaal meegenomen. Sisi had ik ongetraind bij. En haalde een 1e premie en ster predicaat. *\o/* had ik niet helemaal zien aankomen. Ik vindt haar echt geweldig, maar had haar niks gelongeerd de laatste tijd. Zo uit de wei,gewassen, gevlochten. Tja toch wel heel trots. Ze is geen spectaculair bewegend paard. Is wild Thing ook niet. Maar heel correct en erg bewerkbaar. Dat zag de jury duidelijk ook :j ik heb heel veel vertrouwen dat ze gaat groeien in het werk. Maar voor nu mag ze lekker jong zijn en rustig aan doen :o

Shadow liet zich geweldig zien. Elke pas is raak als hij gaat draven. De jury kon hem ook erg waarderen. Kreeg een 1e premie en uitnodiging voor de nationale.

Finn liet zich niet helemaal zien. Maar ze vonden hem mooi gebouwd en goed bewegen. Kreeg ook een 1e premie

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Van shadow geen foto's verder. Hopelijk heeft de fotograaf iets moois kunnen schieten. Klein stukje film heb ik op mijn ista gedeeld

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 19:39

Gefeliciteerd Annet, super mooie resultaten.

Ons guppy afgelopen donderdagAfbeelding
Afbeelding

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 17:37

Mijn kwpn merrie word 21 juli gescand op dracht van white dream.

Dus afwachten...

Hoop dat White Dream zn AES goedkeuring tzt behaald..

Dan hoef je gedekte KWPN merrie niet veulen v White Dream bij NRPS te registreren.

Om later als ze 3 jaar en in stb bij nrps rijpaarden zijn opgenomen, weer naar kwpn over te schrijven.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-25 12:04

Dat is idd wel de bedoeling. Hij ging heel lekker onder het zadel. Tot het in combinatie met dekken toch even te veel werd. Afvallen, bespiering verliezen. Ik heb hem laten controleren door de dierenarts. Hij is helemaal in orde enkel wat vast in bekken wat door het dekken komt. Dit pakken we op en gaan we weer lekker aan de slag. Ik denk dat ik hem eerst een paar keer ga starten en dan wellicht aes keuring. Even kijken hoe het loopt. Hij heeft echt een geweldig karakter daar ligt het niet aan.

Amen. Duimen op dracht!

Kiki. Wat een bonk is het! Lijkt ook echt groot zo!

Ik moet nog even kijken of we naar de nationale keuring gaan. Sisi denk ik volgend jaar beter. Hopelijk mag haar veulentje dan ook mee :))

Shadow is leuk als hij het goed zou doen. Maar heeft in principe geen meerwaarde. Even kijken hoe hij de komende weken ontwikkeld