Blue_Eyes en haar dochter en schoonzoon hadden de kruising Paint merrie Vicky in november vorig jaar gekocht. Niet drachtig, want ze wilden geen drachtige merrie. Half mei kwamen ze erachter dat Vicky drachtig was. Ze deden navraag bij de vorige eigenaar en er had inderdaad wel een hengst bij Vicky gelopen, maar die was volgens de vorige eigenaar op tijd uit de kudde gehaald.
Maar dat bleek dus niet op tijd geweest te zijn, en wat nog erger was, de hengst was net als Vicky frame overo. Frame overo is een bontpatroon die het lethal white gen (OLW) bij zich draagt. Een enkel OLW-gen is geen probleem, het zorgt voor het mooie frame overo patroon, maar als een veulen van beide ouders een OLW-gen meekrijgt dan zal het lethal white zijn en overlijden.
Heel veel Bokkers leefden in spanning mee met het topic van Blue_Eyes:
[FA] Onverwachte baby on the way!
Gelukkig viel de dobbelsteen de goede kant op en werd Dice helemaal gezond geboren. Een hele opluchting! Dice staat op een steenworp afstand van mijn huis, dus haalde ik maar al te graag mijn camera uit het stof om foto's van deze bijzondere en knappe man te maken

Dice is op deze foto's twee dagen oud.

Hij is bijna een kopie van zijn moeder.

Deze foto is minder van kwaliteit maar wilde ik toch laten zien, hij heeft namelijk een heel bijzonder blauw oog.

En zijn andere oog heeft schattige witte wimpers

Deze is mijn favoriet.

Dichtbij moeder is het veilig.

Enne... nee nog geen tandjes

Eigenwijs maar o zo knap koppie

Fotomodel zijn is heel vermoeiend.

En weer terug naar stal na een middag in het gras.

Als hij wat ouder is zal ik weer foto's van hem gaan maken.