Welkom lieve Rosie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xYaartje

Welkom lieve Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-25 19:47

Jaaaaa daar is ze dan eindelijk *\o/* Ontmoet Rosie!
Vorig jaar november kwam Vienna drachtig de kudde in. Een dekdatum was helaas niet bekend dus het lange wachten begon.
In februari opende ik Vienna haar volg topic en dacht ik dat het in maart/april kwam. Niks was minder waar. Al snel kreeg Rosie de bijnaam Take It Easy want Vienna had duidelijk geen haast en heeft ons allemaal lang laten wachten :D .
De vlekjes moesten gewoon nog perfect afgewerkt worden en dat heeft tijd nodig.

Helaas heb ik geen informatie over de vader van Rosie. Vienna is bij haar vorige eigenaar gedekt, maar we zijn helemaal blij met twee prachtige merrieveulens dit jaar <3 . Eowyn is 2 weken geleden bevallen van Daisy.
Vienna en Rosie staan nog heel even apart van de kudde. Normaal laten we merrie en veulen in de kudde (Rosie is wel in de kudde geboren), maar Eowyn (de moeder van Daisy) probeerde Rosie vanmorgen al te claimen en bleef tussen Rosie en Vienna in staan waardoor ik ingegrepen heb en de kudde apart heb gezet. Zo kunnen Rosie en Vienna rustig aan elkaar wennen nu en met elkaar bonden.
Vienna is echt heel zacht in karakter en Eowyn heel sterk waardoor Eowyn de overhand heeft. Morgen eind van de ochtend ga ik een nieuwe poging wagen om de kudde bij Rosie en Vienna te zetten. Dan is de band tussen Vienna en Rosie sterk genoeg.
Heb ze snel genoeg weer uit elkaar mocht het toch niet gaan met Eowyn.

Dit was het uier van Vienna gisteravond. Niet echt noemenswaardig. Wel vol, maar niet vol vol. Een uier waarmee ik dacht: Dat komt vast nog niet morgen. Aan de andere kant had ik dat gevoel achteraf gezien wel. Vienna zonderde zich af. Had een hele rustige en zachte blik en dan kan het nog wel eens snel gaan, maar het kan dan ook nog een paar dagen duren.

Afbeelding

Vanmorgen kreeg ik dan toch tot mijn grote verbazing een appje dat Vienna rond half 10 was bevallen van een kern gezond en prachtig merrie veulen. Uiteindelijk sprak ik Asfaloth's fokker nog even vanmiddag en die zei dat ze wel wat hulp nodig had (Rosie lag verder goed). Niet zo gek ook gezien hoe groot de kleine is. Ik denk dat er dan ook een grote maat Shetlander hengst op heeft gezeten, maar dat weet ik niet zeker.
Hier was ze net een half uur tot drie kwartier oud en dit waren de eerste twee foto's die ik van Rosie en Vienna heb gemaakt. Rosie stond tot mijn verbazing al en de melkbar was ook snel gevonden :j :
Heb Vienna wel gezegd dat ze het volgend jaar iets beter mag timen qua weer :')

Afbeelding

Afbeelding

En dan de droogfoto's van vanmiddag. Ik ben helemaal verliefd <3 . Net als Vienna. Waar Daisy een onwijs pittig veulen is met flink karakter is Rosie duidelijk veel rustiger, maar wel vlot.
Het is 11 jaar geleden dat we voor het laatst twee merrie veulens hadden en nu hebben we 11 jaar later twee prachtige bonte merrie veulens lopen <3 :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Van de wereld ontdekken word je als veulen natuurlijk erg moe:

Afbeelding

En toen Rosie sliep vond Vienna het ook tijd voor een dutje want ook bevallen en vervolgens moederen kost energie:

Afbeelding

Afbeelding

Ik geniet met een grote G <3 . Ons veulen seizoen is officieel ten einde nu, maar we kunnen al uit gaan kijken naar volgend jaar *\o/* . Als alles goed mag gaan verwachten we dan wel geteld 4 veulens.
De hengstigheid van Bella is niet meer terug gekomen. Thorin toont ook geen interesse meer dus die is vermoedelijk dragend.
Eowyn en Thorin zijn nog druk bezig met een baby maken.
Arwen gaat komende week terug naar de kudde (staat nu nog bij mijn pony's op stal)
En Vienna word dit jaar ook door Thorin gedekt.
Gelukkig heb ik volgend jaar dan van iedereen dek datums :D .

Deze knapperd krijgt het nog druk met zijn dames, maar Thorin is een geweldige hengst wat dat betreft en weet precies wat die moet doen. Hopelijk lopen er volgend jaar 4 kinderen van hem rond :D . Voor nu genieten van zowel zijn eigen dochter als stiefdochter <3 :

Afbeelding

En dit is Daisy. Het veulen van Eowyn. Zo grappig om te zien dat Daisy en Rosie bijna dezelfde vlek hebben op hun rechterschouder en ze zijn niet eens familie :D :

Afbeelding

KimW

Re: Welkom lieve Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 19:54

Och wat een prachtig stel zo moeder en dochter! <3 Daar smelt je toch van!

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:52

Wat een mooi veulen, genieten <3

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:17

Wat een super mooie veulentjes, heel lief zeg