Zijn dat witte haartjes op haar hoofd naast de bles? Ik kan het niet zo goed zien. Maar de kans op schimmel vos geboren is aanwezig natuurlijk.
eefjexx
Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-25 08:10
troi schreef:
Vos lijkt me. Wat dacht jij dan?
Ja, ik denk ook vos. Maar wat voor soort vos.. ze heeft veel lichtere manen dan haar moeder.
Ibbel
Geplaatst: 15-05-25 08:11
Je vraag is dus: gaat ze schimmelen?
Mijn ervaring met vos-geboren schimmels is dat ze vaak al heel snel gaan schimmelen, en daar zie ik geen tekenen van (een duidelijkere hoofdfoto was wel handig geweest).
Ze is genetisch gewoon vos. Lichte manen komen door 'flaxen'. Als je er een onofficiele naam op wilt plakken: zweetvos.
Die lichtere manen kunnen met het ouder worden trouwens weer verdwijnen, zo één heb ik er ook wel eens gehad.
De vosgeboren schimmels die ik ken en welshjes waren, waren op een jaar al behoorlijk aan het schimmelen. Ik sluit me aan bij vos met flaxen. Een foto van toen ze pasgeboren (wel droog) was, geeft nog meer zekerheid. En ik sluit me aan bij het afspenen haha.
Ibbel
Geplaatst: 15-05-25 09:12
Aan de hoeveelheid haar te zien bij veulen en merrie (en de kale boom op de achtergrond) is die foto niet van gisteren. Oftewel, dat veulen zou best wel eens allang afgespeend kunnen zijn. Lijkt me een winterfoto nl...