De veulens van mijn palominohengst, SZ Revelations Watch Me Shine, zijn inmiddels geboren en ik ben ontzettend blij met hoe hij zijn verfijnde bouw doorgeeft aan zijn nakomelingen. Telkens komt de kleur van de moeder er als een prachtige finishing touch bij. Dit jaar heeft hij vier geweldige veulens gegeven: een dunskin, een amber champagne overo, een bruinbontje met een mooie witte staart en een valkje. Elk veulen heeft iets unieks, en het is fantastisch om te zien hoe ze uitgroeien.

SZ Shine's Revelations Watch Me Shine, 84 cm op schoft.

De laatste combinatie die ik nog verwacht is misschien wel de meest speciale van allemaal. Het wordt voor beide ouders hun eerste veulentje! De moeder is mijn eigengefokte champagnemerrie en de vader is mijn net goedgekeurde eerste premiehengst. Beide zijn minimaat minipaarden, dus onder de 86 cm. De vader, Rhea Idols Moonlight, is 77 cm op schofthoogte bij het NMPRS en 76 cm bij het BMP-stamboek gemeten. Bij beide stamboeken kreeg hij een eerste premie en in België won hij ook zijn reeks! Ik ben ontzettend benieuwd wat voor veulen uit deze combinatie zal komen.
Rhea Idols Moonlight

Op 17 april werd dit kereltje als eerste van het jaar geboren, door twijfel voor zijn kleur heb ik zijn maantjes al getrokken en hij is dus een dunskin, zijn aalstreep zal er latern nog wel beter doorkomen. Ik vind het alvast een prachtig klein ventje, hij is de oudste maar de kleinste van de vier.
Laureas Shine's It's A Dun Deal met als roepnaam Dundee.

Op 24 april kwam deze fantastische meid ter wereld, een amber zilver champagne overo merrieveulen, ik heb haar Laureas Shine's Bollinger EmberFire genoemd, roepnaam Ember.

Als derde werd dit hengstveulen op 30 april geboren, een prachtig bruin bont hengstenveulen, die later een prachtige witte staart zal krijgen. Zijn naam is Laureas Bluffed By Bucky, een verwijziging ook naar zijn moeder die PokerFace heet maar ook naar de film, Thunderbolts met Bucky die nu in de cinema loopt.

En voorlopig de laatste op 1 mei geboren, een ongelofelijk verfijnd en klein poppenmeisje, ze is zo klein en fijn met een ongelofelijk prachtig hoofdje, haar naam is Laureas Shine's Supreme Legacy Juno.
Haar eerste stap uit haar geboortestal , de wijde wereld in.

En hier is de laatste merrie die moet bevallen, ze is vandaag 307 dagen drachtig van Moon zijn eerste veulen, het kleinste hengstje en begint al een uiertje te vullen, zo spannend!! Dit is ze met haar dikke buik, foto is vorige week nog genomen.
Laureas Gold'N Christal Roselynn ,

Wie durft er een gokje te wagen wanneer Lynn zal bevallen en wat voor veulen, zelf is ze gold champagne bont en drager van zilverappel. En vader Moon is een buckskin tovero.