Omdat Eowyn vorig jaar juni helaas bevallen was van een dood merrie veulentje plus hulp nodig had met de bevalling hielden we haar de afgelopen tijd uiteraard nauwlettend in de gaten.
Eergisteren zag ik melk bij haar uier. Asfaloth's fokker (Asfaloth is mijn Shet) gelijk gewaarschuwd en die is er sindsdien 's nachts meerdere keren uitgegaan om haar te checken en overdag fietste ik ook regelmatig langs. Sterker nog. Gisterochtend heb ik de hele ochtend in de wei gezeten omdat Eowyn vorig jaar en in 2023 tussen 8uur en 12 's ochtends beviel en ik dacht: Dat doet ze nu vast weer.
Nou mooi niet haha. Vannacht is Asfaloth's fokker om 4uur wezen kijken en toen was Eowyn echt net op 305 dagen dracht bevallen van haar prachtige dochter.
Alles was goed gegaan en Eowyn heeft het helemaal zelf gedaan. Zo ongelooflijk trots op haar

We zijn echt ongelooflijk blij met dit mooie prachtige bruin bonte merrie veulen. Haar volle broer heb ik in bezit.
Dit mooie meisje verdient gewoon haar eigen foto topic.
Aan een naam word hard gewerkt. De afgelopen 11 jaar hebben we alleen maar hengstveulens gehad. Dus ik was daar alweer een beetje van uitgegaan en had geen merrie veulentje verwacht. Dus het is nog even goed zoeken.
De lig knop heeft ze al gevonden:

Het rollen werd ook al geoefend:

De ren knop is ook al uitgetest:

En voor wie nog twijfelt aan het geslacht kijk even naar haar blik

Foto van Papa Thorin:

En grote zwart bonte broer Gimli. Bij gebrek aan recente foto (die ik nog even moet maken) een sneeuwfoto van vorig jaar. Ook hij heeft een vlek op zijn schouder. Alleen kleiner en dan links ipv rechts. De witte pony is Asfaloth: