Ons gelders geweld veulenseizoen is geopend

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Ons gelders geweld veulenseizoen is geopend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-25 13:12

En wat voor opening ! In 2 dagen tijd 3 prachtige veulens rijker <3 Ik kan hier een heel verhaal neerzetten, maar alles is verder wel te lezen in ons voltopic, dus ik zal jullie niet vervelen en voorstellen aan ons jongste aanwas Gelders geweld voor de toekomst!
Allemaal kinders van de gelderse hengst Matiz, die helaas verkocht is naar Italië

Daisy heeft het seizoen afgetrapt met een prachtig merrieveulen <3 (voor degene die Ukkie kennen : Ik vind haar echt Ukkie vibes hebben :j )
Vajenne WFTM
Roepnaam : Fay
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geboren op 23 april om 01:00u in de nacht , bevalling volgens het boekje!

Toen bedacht Odessa op 23 april dat het in de avond ook wel tijd was voor een veulen. Het was voor haar de eerste keer , dus ik vond het wel even spannend. Helemaal omdat Odessa nogal haar voorkeur kan hebben qua mensen eromheen en mocht er hulp nodig zijn,wat dan.
Nou, die hulp was nodig, het veulen zat muur en muurvast :roll: Odessa wilde niet helemaal plat liggen, al met al blij dat we met 4 man paraat stonden. Gelukkig na handmatig wat oprekken van de merrie het veulen er redelijk vlot afgekregen met 3 man voorzichtig trekken. Eenmaal op de wereld was het veulen enorm vlot, binnen een uur alles afgevinkt.
Odessa is vooral nog erg beschermend, maar dat is haar goed recht natuurlijk. Inmiddels wordt het al een stuk beter dus lekker de weide op vandaag <3

Vinosso WFTM
Roepnaam :Vino
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder doet de merrie het echt perfect als first time mom, ik denk dat ze haar roeping heeft gevonden :j

Phoebe was inmiddels ook aardig onrustig dus die nacht op stal weer gebivakkeerd , na 03:00u was ze ineens erg rustig tot het eind aan toe. Om 06:00u de camera gekeken, naar de wc gegaan en toen lag er ineens een veulen achter :+ (soms zou je ze _-:( %) ....)
Gelukkig alles goed gegaan, en ook nu weer een prachtig hengstveulen, perfect getekend <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben qua naam er nog helemaal niet over uit, dus mochten jullie ook nog suggesties hebben ? Deze knapperd verdient namelijk een net zo knappe naam en van mijn lijstje vond ik er geen 1 echt goed passen -O-

Safe to say dat ons veulenseizoen onwijs goed van start is gegaan, 3 op de wereld, nog 4 te gaan een dezer dagen :j Op naar nog meer babyspam <3 *\o/*

Beemsterkaas

Re: Ons gelders geweld veulenseizoen is geopend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 13:32

Gefeliciteerd, knappe veulens!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 14:10

In het andere topic ook al gezegd, weer een prachtige collectie veulens.

En Phoebe (fiebie) haar zoon heeft echt Vibes

janneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 14:45

Gefeliciteerd met de veulens tot nu toe!
Ik vind jullie veulens keer op keer zo leuk en Odessa is ook echt een prachtige merrie. Mocht ik ooit in de gelegenheid zijn om weer een veulen te kopen dan klop ik misschien wel even bij jullie aan. :o

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 16:31

Vibe is wel een heel leuke naam eigenlijk!
Knappe kinderen allemaal weer hoor… <3

Jane808

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 16:56

Prachtige veulens.

Jane808

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 16:58

Mijn merrie krijgt ook haar eerste veulen. Is nu 354 dagen onderweg! Begin nou wel ongeduldig te worden!

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 20:49

Ik vind vooral je vos hengst prachtig! Moet de naam met een bepaalde letter beginnen? En hoe heet de vader?

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 20:57

Alledrie prachtige veulens! En de laatste is wel echt een plaatje zeg… prachtig getekend <3

Yummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 21:41

Prachtige veulens!

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 23:49

Een Vlux veulen

Gefeliciteerd! Vajenne heeft echt een heerlijke uitstraling

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 02:40

Misschien is Vatiz ook een naam idee. Naar zijn vader.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 08:55

Mooie veulens, lijken allemaal toch heel verschillend ondanks dat ze dezelfde vader hebben.

Wat een vermoeiende tijd allemaal zo vlot achter elkaar..gelukkig is alles goed gegaan.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 08:58

Ik kom Fay ontvoeren hoor <3

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 09:58

Wat een prachtige start! Hopelijk verloopt de rest van alle bevallingen ook voorspoedig!

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 00:09

Bedankt voor al jullie mooie reacties <3 Inmiddels heeft Phoebe haar zoon een naam, namelijk :
Valtteri WFTM (we zijn beide F1 fan, hij houdt nu al van rondracen en net als Valtteri om zijn kont te showen :o . Daarnaast heeft het de mooie betekenis : Leader of an army or general. Represents authority and leadership en hij kijkt nu al zo arrogant alsof hij de hele wereld aan kan :j )

@Selina : Ja Fay is echt geweldig, wat een dame hoor en wat is ze leuk :j Dat gaat even slikken worden als die een nieuw baasje gaat vinden :j Maar goed, eerst nog even lekker genieten.

@Elisa2 : Inderdaad allemaal heel verschillend, maar 1 ding hebben ze gemeen : Ze kunnen best showen :j Bewegingen lijkt vaders toch wel erg goed door te hebben gegeven, uit de verschillende merries.

Inderdaad pittig, maar ergens vind ik dit fijner dan 3 maanden lang elke maand 2 ofzo. Ik heb nu 8 nachtdiensten en dan 2 1/2 week vakantie, dus ik kan hopelijk in mijn vakantie heerlijk bijtanken en genieten van 7 gezonde veulens

Inmiddels is nummer 4 geboren, vanochtend heel stiekem net in de 2 uur dat het camerasysteem eruit lag. Ik heb om 03:00u nog getwijfeld of ik naar stal zou gaan, maar ze stonden allemaal daarvoor zo rustig dat ik maar thuis ben gebleven. Nouja....Zul je net zien he (Deze merrie is overigens een enorme fopmerrie, wil geen band om en dit is nu haar 3e veulen waar ze geen pottenkijkers bij wilde hebben, nouja, gelukkig is het allemaal goed gegaan !)

Een prachtige zoon en misschien wel extra speciaal, uit 2 eigen fokproducten <3

Onyx WFTM (Picasso x Chablis) x Noalynn WFTM (WV Saron x Immigrant)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Trotse broer met zn stel <3

We zijn dus over de helft en tot nu toe gaat het echt allemaal zo goed! Wat zijn we dankbaar :j

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:00

Proficiat en hoe speciaal, een veulen uit TWEE eigen fokproducten.

Hoe gaat je broertje hem noemen?

xwendydjx

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:19

Gefeliciteerd, wat zijn ze knap en leuk!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:35

Gefeliciteerd met het nieuwe veulen! Zul je altijd zien net als de camera het niet doet. Gelukkig is alles goed gegaan.

En leuk dat Matiz zijn bewegingen door lijkt te hebben gegeven, dat is natuurlijk het belangrijkste en dat vraagt om meer foto spam van de veulens in beweging. :D

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:10

Van harte gefeliciteerd met je prachtige veulens <3 plaatjes hoor!